АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК: ВИДИ І РІЗНОВИДИ АКТИВНОГО ТУРИЗМУ ТА ЇХ СУТНІСТЬ

  • П. Є. Лівак
  • Ю. В. Полухін
  • А. В. Стешиц
Ключові слова: туризм та спорт, вдосконалення фізичної форми людини, сучасні індустрії туризму, різновиди туризму, активний туризм.

Анотація

У цій статті розглянуто різноманітні види активного туризму та проаналізовано їх особливості. Обґрунтовано необхідність займатися активними видами спорту незалежно від віку та фізичної підготовки. Виявлено, що туристичні походи відіграють важливу роль у системі загальної підготовки та загартовування. Активний туризм має багато різновидів, що дозволяє займатися у будь-яку пору року. З’ясовано, що активний туризм виховує моральні та вольові установки людини, а також покращує її фізичну форму та психологічний стан. Активний туризм дає людям можливість пристосовуватися до різних умов, проходити великі відстані, не відчуваючи втоми, виходити з зони комфорту, пролазити у вузьких щілинах. Після занять активним туризмом покращується витривалість, стійкість, витримка організму, завдяки чому будь-яка фізична робота виконується легко, а організм після неї швидше відновлюється. Поліпшується робота серцево-судинної та дихальної систем, а кисень ефективніше використовується тканинами організму, зміцнюються та ростуть м’язи. Активний туризм сприяє поліпшенню психічного стану. У таких людей значно менший ризик виникнення депресії. Після занять вони більш зібрані, терплячі, стримані та спокійні. Заняття активним туризмом подовжують активне життя людини навіть після виходу на пенсію. Туристичні походи не лише є профілактикою, а й можуть лікувати різноманітні захворювання. З’ясовано, що справжнє здоров’я досягається через поступе привчання організму до змін довкілля. Активний туризм є ефективним засобом формування, розвитку та вдосконалення здорової та загартованої людини. Високий рівень розвитку рухових здібностей лежить в основі успішності оволодіння різними руховими діями, що є важливим складником показників здоров’я. Активний туризм містить навички, вміння та знання, якими можна користуватися самостійній діяльності для зміцнення здоров’я, і для профілактики захворювань серцево-судинної системи, дихальних шляхів, простудних захворювань. У процесі регулярних занять розвиваються різні рухові здібності з урахуванням вікових особливостей людини: швидкість рухів, координація, витривалість та гнучкість; відбувається набуття життєво-необхідних навичок, наростає м’язова сила, тощо, які в сумі роблять людину пристосованою до повсякденного життя. Активний туризм розширює кругозір, збагачує духовне життя та є прекрасним засобом пізнання навколишнього світу та розвитку свого тіла.

Посилання

Appenyanskiy, A. I. (1986). Tasks of scientific research in tourist medicine. In The role of amateur tourism in the health of workers and members of their families. (pp. 141–145). Moscow.

Buylenko, V. F., & Popov, L. D. (1982). Dynamics of some indicators of the functional state of tourists in sports travel. In Medico-physiological and organizational aspects of the development of active recreation programs. (pp. 86–87). Moscow. Knorus.

Vilenskiy, M. Ya., & Gorshkov, A. G. (2012). Physical culture and a healthy lifestyle of a student: textbook. Moscow

Volkov, V. L. (2008). Fundamentals of theory and physical training of student youth. Kyiv: Education of Ukraine.

Ganopolskiy, V. I. (1990). To the definition of recreational efficiency of tourism training. In The role and tasks of mass sports tourism in physical education and health improvement of the population. (p. 52). Moscow. "Emo".

Hryban, H. P. (2014). Methodical system of physical education of students. Zhytomyr: Ruta Publishing House.

Dekhtiar, V. D., & Sukenko, L. P. (2005). Physical education of students of higher educational institutions. Kyiv: PE

Evseev, Yu. Y. (1988). Tourism as one of the means of students' recreation. In The development of amateur tourism as a factor in the organization of free time of the population. (pp. 170–173). Moscow.

Ibrahimova, L. S. (2016). Strategic directions of improving the system of physical education of university students. Young scientist, (3), 611–619.

Kaplan, I. M. (1991). Fundamentals of physical self-improvement of students. Tashkent: Fan.

Ripak, I. M. (2003). Management of motor activity of men of mental work of the first mature age (abstract dissertation Cand. Sciences in Phys. education and sports). Lviv: NBUV.

Rubis, L. G. (1995). Fizicheskaya rekreatsiya molodezhi sredstvami samodeyatelnogo turizma (avtoref. dissertation Cand. Ped. Sciences).

Seluyanov, V. N., & Fedyakin, A. A. (2000). Biological bases of health tourism. Moscow: SportAkademPress.

Krutsevych, T. (Ed.). (2008). Theory and methods of physical education: in 2 vols. Kyiv.

Shyian, B. M. (2004). Theory and methods of physical education of schoolchildren. Ternopil: Publishing house "Textbook - Bogdan".

Опубліковано
2022-07-30
Як цитувати
Лівак, П. Є., Полухін, Ю. В., & Стешиц, А. В. (2022). АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК: ВИДИ І РІЗНОВИДИ АКТИВНОГО ТУРИЗМУ ТА ЇХ СУТНІСТЬ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(152), 79-83. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.7(152).19