ХОЛІСТИЧНА МОДЕЛЬ ЗДОРОВ’Я У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ

  • М. А. Галайдюк
  • Л. В. Філоненко
  • Е. М. Сивохоп
  • В. Б. Кузьмік
  • Н. В. Семаль
  • І. І. Демченко
  • І. А. Максимчук
  • Б. А. Максимчук
Ключові слова: електронні гаджети, молодь, гіпокінезія, інтегровані заняття, духовне здоров’я, теоретична підготовка, світоглядний компонент.

Анотація

Більшість молоді проводить свій вільний час за електронними гаджетами. В тому числі й стимуляторами активності (комп’ютерні ігри, соціальні мережі, електронні біржі тощо). А значить, послаблення соціалізації, імунітету, фізичних кондицій, репродуктивності тощо. Як відомо, гіпокінезія або гіподинамія є причинами послаблення природних функцій організму, як-от атрофія, недорозвиненість або занепад передовсім фізіологічних систем організму – дихальної, кровоносної, опорно-рухової і, як результат, – психічної, творчої, самовизначальної.

Задля вирішення вищевказаних проблем пропонуємо особливу увагу акцентувати на теоретичних моментах підготовки майбутніх учителів у рамках фізичного виховання. Проведення інтегрованих занять, залучення до лекційних занять з фізичної культури здобутків духовного досвіду людства сприяє формування світоглядній компоненті валеології, адже за християнською, як і багатьма іншими релігійними філософіями, фізичне здоров’я не є основним і єдиним, більше того, тільки фізична досконалість може стати згубною для духовної сфери людини. На рівні педагогічного світогляду необхідно визнавати й всіляко імплементувати ідею принаймні рівноцінності духовного та фізичного, хоча перший компонент на нозологічному етапі важливіший і є рушієм у вирішенні початкових деструктивних фізіологічних змін.

 

Посилання

Ivanova, H. E. (2000). Optimizing physical and health-promoting activities in technical higher educational institutions through valeological education. (PhD thesis). Lesia Ukrainka Volyn State University, Lutsk.

Knysh, T. V. (2001). Valeological training of future preschool teachers. (PhD thesis). The Institute for Pedagogy and Psychology of Professional Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Mikheienko, O. I. (2004). Valeological training of future specialists in physical rehabilitation in higher education institutions. (PhD thesis). A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University, Sumy.

Shapovalova, T. H. (2006). Valeological education of older adolescents in out-of-school environment-oriented educational institutions. (PhD thesis). The Institute for Problems of Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Koval, V. O. (2006). The features of valeological training for future social educators in higher education institutions. (PhD thesis). Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia.

Brekhman, I. I. (1990). Valeology as the science of health (2nd ed.). Moscow: Physical Culture and Sport.

Yurochkina, S. O. (1997). Pedagogical principles of valeological education for senior preschoolers. (PhD thesis). The Institute for Problems of Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Behas, L., Maksymchuk, B., Babii, I., Tsymbal-Slatvinska, S., Golub, N., Golub, V. … Maksymchuk, I. (2019). The influence of tempo rhythmic organization of speech during gaming and theatrical activities on correction of stammering in children. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1333-1340.

Bezliudnyi O., Kravchenko O., Maksymchuk B., Mishchenko M., Maksymchuk, I. (2019) Psycho-correction of burnout syndrome in sports educators. Journal of Physical Education and Sport, 19 (3), Art 230 pp. 1585.

Halaidiuk, M., Maksymchuk, B., Khurtenko, O., Zuma, I., Korytko, Z., Andrieieva, R. … Maksymchuk, I. (2018). Teaching approaches in extracurricular physical activities for 12-14-year-old pupils under environmentally unfavourable conditions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (4), 2284–2291.

Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk, V., Matviichuk, T., Demchenko, I., Babii, I. … Savchuk, I. (2018). Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2), 810–815.

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Зборник Института за педагошка истраживања, 51 (1), 46–93.

Sitovskyi A., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Nosko Y., Korytko Z., Bahinska O. … Maksymchuk, I. (2019). Differentiated approach to physical education of adolescents with different speed of biological development (2019). Journal of Physical Education and Sport, Vol.19 (3), Art 222, pp. 1532 – 1543.

Sheremet M., Leniv Z., Loboda V., Maksymchuk B. (2019) The development level of smart information criterion for specialists’ readiness for inclusion mplementation in education (2019). Information Technologies and Learning Tools, 72, 273-285.

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Зборник Института за педагошка истраживања, 51 (1), 46–93.

Potashniuk, I. V. (2000). Professional valeological training of future biologists in higher education institutions. (PhD thesis). Lesia Ukrainka Volyn State University, Lutsk.

Shevchuk, O. A. (2011). Developing the system of valeological knowledge in primary school pupils while teaching health basics. (PhD thesis). Rivne State University of Humanities, Rivne.

Hrynova, M. V. (2000). Valeology. Poltava: Skytech.

Pavliuk, E. A., & Pavliuk, O. S. (2013). The introduction of innovative educational technologies in higher education. Science and Education in the Life of Modern Society, 12, 94–95.

Опубліковано
2019-12-25
Як цитувати
Галайдюк , М. А., Філоненко , Л. В., Сивохоп , Е. М., Кузьмік , В. Б., Семаль , Н. В., Демченко , І. І., Максимчук , І. А., & Максимчук , Б. А. (2019). ХОЛІСТИЧНА МОДЕЛЬ ЗДОРОВ’Я У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (12(120), 39-45. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2019.12(120)19.07