ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПСИХОМОТОРНОГО РОЗВИТКУ У ДІТЕЙ ВІКОМ 4 РОКИ

  • Є.В. Миценко
Ключові слова: оцінка, психомоторний розвиток, тест, інклюзія.

Анотація

Розробка інструменту оцінки індивідуального рівня розвитку психомоторики, що відповідають сучасним вимогам педагогічної практики є важливою науковою задачею. Одна із ключових передумов її вирішення полягає в необхідності рівномірно і повно охопити процесом тестування весь спектр доступних людині, як біологічному виду, рухових актів та механізмів їх забезпечення. Мета - визначити рівень психомоторного розвитку дітей віком 4 роки. Задачі: виділити показники психомоторного розвитку дітей віком 4 роки; визначити довірчий інтервал середнього значення та оцінити дисперсію значень кожного з обраних показників для дітей віком 4 роки. Виділено показники психомоторного розвитку на основі рівневої теорії координації рухів Миколи Олександровича Бернштейна. Проаналізовано дані групи з 25 учасників дослідження. Визначені довірчі інтервали середніх значень за рядом показників психомоторного розвитку дітей віком 4 роки та оцінена їх дисперсія.

Посилання

ICD-11 for mortality and morbidity statistics / World Health Organization - Geneva : WHO, 2019. - Access: https://icd.who.int/browse11/l-m/en - Назва з екрану.

Wikipedia. Tonik labyrinthine reflex [Електронний ресурс]. - Access: https://en.wikipedia.org/wiki/Tonic_labyrinthine_reflex

Bershtein N. A. Fyzyolohyia dvyzhenyi y aktyvnost / Nykolai Aleksandrovych Bershtein. – Moskva: Nauka, 1990. – 494 s.

Gurevych M. O. Psykhomotoryka. Metodika issledovaniia motoriki / M. O. Gurevych, N. Y. Ozeretskyi - M. : Gosmedyzdat, 1930. 174 s.

Markovskaia Y. F. Zaderzhka psikhicheskoho razvitiya (kliniko-neiropsikhologicheskaia diahnostika). – M.: yzd. n/o "Kompens-tsentr", 1993. – 198 s.

Mytsenko Ye.V. Prydatnist zasobiv otsinky rukhovoi funktsii dlia monitorynhu stanu ditei z rozladamy spektru autyzmu / Ye.V. Mytsenko // Visnyk prykarpatskoho universytetu. Seriia: Fizychna kultura. – 2020. - Vypusk 36, - S. 38-45.

Osnovy matematycheskoi statystyky : uchebnoe posobye dlia ynstytutov fyz. kult. / pod red. V.S.Yvanova. – M. : Fyzkultura y sport, 1990. – 176 s.

Ostrovska K. O., Kachmaryk Kh. V., Drobit L. R. Osnovy diahnostyky ditei z rozladamy autychnoho spektra. Navchalnyi posibnyk, 2017. - Lviv: Vydavnychyi tsentr LNU imeni Ivana Franka. - 124 s.

Praktikum po obshchei, eksperimentalnoi i prykladnoi psikholohii / Pod obshchei red. A. A. Krylova, S. A. Manicheva. – 2-e izd., dop. i pererab. – SPb. Izd-vo Sankt-Peterburg, 2003. – 560 s.

Psykhoosvitnii profil. Indyvidualizovane psykhoosvitnie otsiniuvannia ditei z rozladamy autychnoho spektra za metodykoiu TECCH : Kerivnytstvo dlia spetsialista - Tretie vydannia / Erik Shopler, Marharet D. Lensinh, Robert Dzhei Raikhler, Li M. Markus - Kyiv : 2018. - 67 s.

Shynkariuk A. I. Rivni pobudovy rukhiv i smyslova struktura dii: Monohrafiia. – Kamianets-Podilskyi: FOP Sysyn O.V., 2008. – 200 s.

Опубліковано
2022-05-27
Як цитувати
Миценко, Є. (2022). ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПСИХОМОТОРНОГО РОЗВИТКУ У ДІТЕЙ ВІКОМ 4 РОКИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (5(150), 59-68. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.5(150).13