ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

  • Н. Є. Нестерчук
  • І. С. Подолянчук
  • І. О. Сидорук
  • О. І. Ніколенко
  • Н. А. Небова
Ключові слова: ігрова діяльність, дошкільний вік, затримка психічного розвитку, діти, розвиток.

Анотація

Стаття присвячена теоретичним аспектам формування ігрової діяльності дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку. Визначені та обґрунтовані основні прояви затримки психічного розвитку. Розкрито погляди вчених на значенні гри для формування психічних процесів, соціального розвитку дітей з даним порушенням. Доведено, що в ігровій діяльності відбувається як психічний, так і фізичний розвиток дитини, розвивається: фізична сила, швидкість і точність рухів. Охарактеризовано особливості формування різних видів ігор у дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку. Розглянуто і систематизовано основні психологічні механізми розвивального та корекційного впливу гри. Гра формує здатність дитини до довільної діяльності й поведінки, саморегуляції, тренує пам'ять, розвиває сприймання, мислення, фантазію, здатність до спілкування. Основна увага акцентована на формуванні ігрового досвіду.

Посилання

Alpatikova, S. V. (2018). Features of play activity in preschoolers with CRA. Young scientist. 50, 309-310. [in Russian].

Andreeva, A. D. (2008). The problem of game motivation of modern children. Practical Psychologist Magazine. 5, 101-114. [in Russian].

Vlasova, T. A. and Pevzner, M. S. (1973). On children with developmental disabilities. Moscow. 248. [in Russian].

Vygotsky, L. S. (1983). Collection of works in 6 volumes. ed. A. V Zaporozhets. Moscow. Pedagogy,. Vol. 3: problems of the development of the psyche. 246-255. [in Russian].

Karabanova, O. A. (2007). Play in correction of the child's mental development. Moscow. 216. [in Russian].

Lebedinsky, V. V. (1985). Disorders of mental development in children: A textbook. Moscow. MSU. 197. [in Russian].

Nikolaeva, L. Yu. and Nikolaeva, E. A. (2016). Playing activities of preschoolers. Education and upbringing. 2, 25-29. [in Russian].

Poluden, L. (2009). Correctional and developmental program for children with mental retardation. Defectologist. 11, 27-33. [in Ukrainian].

Prikhodchenko, T. (2008). Children with mental retardation: what are they? Defectologist. 11, 24-28. [in Ukrainian].

Romanov, A. A. (2003), Game problems as a means of correction of disorders of behavior and emotions in children. Preschool pedagogy. 1. [in Russian].

Slepovich, E. S. (1990). Playing activities of preschool children with mental retardation. Moscow. Pedagogy. 96. [in Russian].

Tarasenko, G. S. (2010). Organization of children's play activities in the context of the continuity of preschool and primary education: teaching method. tool. Kyiv: Word. 318. [in Ukrainian].

Elkonin, D. B. (2008). The educational value of story-role play. Preschool education. 17-23. [in Russian].

Yurchenko, N. F. (2011). Game activity of senior preschoolers. Kharkiv. foundation group. [in Ukrainian].

Опубліковано
2020-02-21
Як цитувати
Нестерчук , Н. Є., Подолянчук , І. С., Сидорук , І. О., Ніколенко , О. І., & Небова , Н. А. (2020). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (2(122), 125-129. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.2(122).25