ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАСОБІВ СКЕЛЕЛАЗІННЯ В РЕКРЕАЦІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВИМИ ПОРУШЕННЯМИ

  • М. В. Кадієва
Ключові слова: передумови, скелелазіння, програма, діти молодшого шкільного віку, емоційно-вольові порушення

Анотація

Мета статті полягала у визначені доцільності та передумов впровадження засобів скелелазіння в рекреаційну діяльність дітей молодшого шкільного віку з емоційно-вольовими порушеннями. Використовувалися такі методи дослідження – теоретичний аналіз фахової науково-методичної літератури, компаративний аналіз, експертна оцінка, педагогічні, антропометричні, фізіологічні, психодіагностичні методи дослідження, методи оцінки фізичного здоров’я, методи математичної статистики.

Виявлено фактори, що лімітують ефективність оздоровчо-рекреаційних занять з даним контингентом, визначено організаційно-методичні умови впровадження засобів скелелазіння в рекреаційну діяльність дітей молодшого шкільного віку з емоційно-вольовими порушеннями.

Відмічено, що у молодших школярів 9-10 років результати у рухових тестах, що характеризують розвиток координаційних здібностей значно нижчі за їх однолітків із нормотиповим розвитком. Аналіз емоційно- вольової сфери молодших школярів 9-10 років обох статевих груп дав змогу виявити не сформованість, або слабку сформованість вольових якостей. В ході дослідження психоемоційної сфери у даної категорії школярів, було встановлено домінування середнього та високого рівня психоемоційної напруги, що значно відрізняє їх від однолітків з нормотиповим розвитком.

Посилання

Blagіi O.L, Kadієva M.V, Strizhak A.O. Teoretichnі zasadi vprovadzhennya zasobіv skelelazіnnya v rekreatsіinu dіyal'nіst' dіtei molodshogo shkіl'nogo vіku: tezi dopovіdei ІІІ Vseukraїns'koї naukovo-praktichnoї іnternet-konferentsії Poltava, 2017. 271-273. [In Ukrainian]

Gurova G., Petrovs'ka T., Kadієva M. Fіzichna aktivnіst' z elementami skelelazіnnya yak dopomіzhnii zasіb korektsії rozladіv autichnogo spektru dіtei. Teorіya і metodika fіzichnogo vikhovannya і sportu. 2020;3:65–69. [In Ukrainian]

Karachevs'ka N.V. Navchal'no-іgrove seredovishche yak vazhlivii chinnik vikhovannya emotsіino-vol'ovikh yakostei molodshikh shkolyarіv na urokakh fіzichnoї kul'turi avtoref. dis. kand. nauk z fіz. vikhovannya ta sportu: 24.00.02. L'vіv, 2007. –20 s. [In Ukrainian]

Korobova N.V. Osoblivostі rozvitku emotsіino-vol'ovoї sferi dіtei z osoblivimi osvіtnіmi potrebami v umovakh іnklyuzivno-resursnogo tsentru. Suchasnі dosyagnennya vіtchiznyanikh vchenikh u galuzі pedagogіchnikh ta psikhologіchnikh nauk: materіali. 2020:145. [In Ukrainian]

Krutsevich T.Yu., Andrєєva O.V., Blagіi O.L., Blistіv T.V. Mіzhnarodnii dosvіd organіzatsії ozdorovcho- rekreatsіinoї dіyal'nostі shkolyarіv u vіl'nii chas: molodii vchenii. Pereyaslav-Khmel'nits'kii, 2019:4.1:68.1.152–157. [In Ukrainian]

Kuznetsova L.І., Dolzhenko L.P. Zasobi adaptivnogo fіzichnogo vikhovannya dіtei z autichnimi porushennyami Fіzichna kul'tura, sport ta zdorov’ya natsії: VDPU іm. M. Kotsyubins'kogo, zbіrnik naukovikh prats', 2017;3:22:578–582. [In Ukrainian]

Porod'ko M. І. Korektsіya psikhomotornogo rozvitku dіtei z rozladami autistichnogo spektru zasobami fіzichnogo vikhovannyayu dis. k-da ped. nauk: 13.00.03. Kiїv, 2021.–201 s. [In Ukrainian]

Savlyuk S.P., Romanova V.І., Panchuk І.V. Suchasnі korektsіino-profіlaktichnі tekhnologії u protsesі adaptivnogo fіzichnogo vikhovannya, poglyad u kontekstі gumanіstichnoyu paradigmi. Naukovii chasopis Natsіonal'nogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі M. P. Dragomanova. Vipusk 9(117) 19.2019 S.63-67. [In Ukrainian]

Yatsishina A. M. Psikhologіchnі umovi korektsії emotsіino-destruktivnoї povedіnki dіtei molodshogo shkіl'nogo vіku dis. k-da. psikh. nauk : 19.00.07. Odesa, 2021. – 248 s. [In Ukrainian]

Angelini E, Kathryn N Oriel N K, Myers G, D.A. Cook K, Drawbaugh, R.Price, J. The Impact of an Adapted Climbing Program on Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Department of Physical Therapy, Lebanon Valley College, 101 N College Ave, Annville, PA 17003. 2020

Eslam, M. Mahmoud, S. Effect of coordination exercise on improving some locomotor and physical abilities and ease attention deficit hyperactivity disorder within handicapped learnable children. Alexandria university. 2019, 87-120.

Krutsevich Tetiana, Pangelova Natalia, Kuznetsova Larysa, Marchenko Oksana, Trachuk Sergii, Pangelova Mariia, Pangelov Boris (2020). Effekt of motion games on the psychoemotional state of children with ntellectual disabilities Journal of physical Education and Sport (JPES), Vol.20 (2), Art 123, pp 862-869, 2020

Savliuk, S., Kashuba, V., Romanova, V., Afanasiev, S., Goncharova, N., Grygus, I., Gotowski, R., Vypasniak, I., Panchuk, A. (2020). Implementation of the Algorithm for Corrective and Preventive Measures in the Process of Adaptive Physical Education of Pupils with Special Needs. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 20(1), 4-11.

Silva L.A.D., Doyenart R., Henrique Salvan P., Rodrigues W., Felipe Lopes J.,Gomes K., Thirupathi A., Pinho R.A.D., Silveira P.C. (2019) Swimming training improves mental health parameters, cognition and motor coordination in children with attention deficit hyperactivity disorder. Int. J. Environ. Health Res, 584–592.

Taylor A., Foreman D. (2019) Exercise to increase engagement of children with attention-deficit/hyperactivity disorder in physical education: Method development. Mov. Nutr. Health Dis, 3, 33–37. doi.org/10.5283/mnhd.18

Tucker D. M., Derryberry D., Luu P. Anatomy and Physiology of Human Emotion: Vertical Integration of Brain Stem, Limbic, and Cortical Systems. In: Borod J. C. The Neuropsychology of Emotion. - Oxford University Press, 2000 – 56- 79.

Kashuba Vitalii, Andrieieva Olena, Yarmak Olena, Grygus Igor, Napierała Marek, Smoleńska Olga, Ostrowska Małgorzata, Magdalena Hagner Derengowska , Muszkieta Radosław, Zukow Walery. (2021). Morpho-functional screening of primary school students during the course of physical education. Journal of Human Sport and Exercise. Vol. 21 (2), pp. 748- 756 DOI:10.7752/jpes.2021.02093

Опубліковано
2022-02-17
Як цитувати
Кадієва , М. В. (2022). ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАСОБІВ СКЕЛЕЛАЗІННЯ В РЕКРЕАЦІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (2(146), 43-48. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.2(146).10