ВАЖЛИВІСТЬ САМООЦІНКИ СТАНУ ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • О. В. Кабацька
  • Л. В. Шуба
  • В. В. Шуба
Ключові слова: університет, анкетування, студенти, рівень здоров’я.

Анотація

Здоров’я людини завжди викликало інтерес у дослідників. Так кожна цивілізація зберігає міфи та легенди про дуже сильних чоловіків та чарівних жінок. Саме так визначався рівень здоров’я для людини у побутовій мові. Враховуючи сучасну епідемічну ситуацію в країні дужа важливо щоб людина вміла самостійно визначати свій стан здоров’я.

Існує багато різних теорій про здоров’я людини, її компоненти та умови формуванні. Всіх їх поєднує єдина думка, що людина без здоров’я не може бути щасливою, творити своє життя та реалізуватись у професії. Але працювати в екстремальному режимі починає ще молода людина, на організм якої непомітно впливає цей негативний чинник, поступово втрачає фізичне здоров’я, спочатку через недостатню кількість сну, розлади серцево-судинної системи, зниження зору та інші. Близько третини фахівці галузі інформаційних технологій нашої країни працюють в такому режимі. Тому важливим було і буде розуміння людиною чинників збереження та зміцнення здоров’я, дотримання умов та правил здорового способу життя, вміння визначати рівень проблеми щодо всіх аспектів життя в цілому.

Посилання

Gernega, K. S. (2017). Theoretical Aspects of HealthSaving of Students in the System of Continuing Education in Tertiary Education. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences, 9 (4), 76-83 DOI: 10.14529/ped170409 [in Russ.].

Hinzburh, V. H., Polishko, T. M., Polushkin, P. M. & Halchenko, D. V. (2011). Psikholohopedahohichni zasady formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia [Psychological-pedagogical bases of formation of a healthy way of life]. Zbirnyk naukovykh prats VNPK. Pedahohіka zdorovia [Collection of scientific works of VNPK. Pedagogy of health]. Art-pres Publ., 46-52 [In Ukrainian].

Ezhova, O. O. (2010). Zdorovyi sposib zhittia [Healthy Lifestyle]. Sumy: Unіversytetska kniha Publ. [In Ukrainian].

Yefimova, V. M. (2010). Zdorov'jazberezhuvaljni tekhnologhiji u konteksti pedaghoghichnykh doslidzhenj.[ Health protecting technologies in the context of pedagogic investigations] Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 1, 57-60 [In Ukrainian].

Zavodnyy, N. A. (2015) Ghenderno oryentyrovannaja modelj formyrovanyja zdorovj'esbereghajushhegho povedenyja studentov vuza. [Gender the Focused Model of Formation of Health Saving Behavior of Students of Higher Education Institution]. Nauchno-metodycheskyj elektronnij zhurnal "Concept", 8, 201-205 [in Russ.].

Kabatska, O. V., Shuba, L. V., Shuba, V. V. (2020). The health saving educational environment at the institutional higher educational. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series № 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports): Sb. scientific works, 5 (125) 20, 85-89. DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2020.5(125).16 [in Ukrainian]

Maksymenko, S. D. (Ed.), (2013). Psykhologhichni chynnyky samodeterminaciji osobystosti v osvitnjomu prostori [Psychological factors of self-determination for the individual in the educational space]. Kirovoghrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Mytjaeva, A. M. (2008). Zdorovj'esbereghajushhye pedaghoghycheskye tekhnologhyy: ucheb. posobye dlja stud. vussh. ucheb. zavedenyj [Health-saving pedagogical technologies: a textbook for university students]. Moskva: Yzdateljskyj centr "Akademyja" [in Russ.].

Mikhejenko, O. I. (2015). Pidghotovka majbutnikh fakhivciv zi zdorov'ja ljudyny do zastosuvannja zdorov'jazmicnjuvaljnykh tekhnologhij: teoretyko-metodychni aspekty : monoghrafija [Training of future specialists in human health for the use of health-promoting technologies: theoretical and methodological aspects: monograph]. Sumy: Universytetsjka knygha [in Ukrainian].

Smyrnov, N. K. (2005) Zdorovj'esbereghajushhye obrazovateljnue tekhnologhyy y psykhologhyja zdorovjja v shkole [Health-saving educational technologies and health psychology at school]. Moskva: ARKTY [in Russ.].

Garcy, A. M. & Berliner, D. C. (2018) A critical review of the literature on the relationship between school quality and health inequalities, Review of Education, 6, (1), 40-66 https://doi.org/10.1002/rev3.3106

Hall, С. (2014) Developing a competent global health promotion work force: pedagogy and practice. Caroline Hall. Research Fellow. Centre for Health Research. School of Health Sciences, University of Brighton, UK.

Опубліковано
2021-12-22
Як цитувати
Кабацька, О. В., Шуба, Л. В., & Шуба, В. В. (2021). ВАЖЛИВІСТЬ САМООЦІНКИ СТАНУ ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (12(144), 59-62. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.12(144).13