ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ДЗЮДО НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ШКОЛЯРІВ 16 – 17 РОКІВ
Анотація
Протягом останніх років сучасний погляд на здоровий спосіб життя викликав інтерес до оздоровчих систем та засобів забезпечення тренування, заснованим на нерозривному зв'язку тіла і свідомості. Крім того, на даний час підвищився інтерес населення до занять різними видами єдиноборств. Погіршення психоемоційного стану та здоров'я мимоволі призводить до зниження інтелектуальної діяльності. Дзюдо, на думку багатьох дослідників, є одним з найкращих засобів для покращення фізичного, розумового та психоемоційного стану школярів. В статті визначено рівень ситуативної тривожності та проведено тестування за методикою Спілбергера-Ханіна серед школярів 16 – 17 років, які займаються дзюдо. А також зроблено порівняльний аналіз динаміки показників психоемоційного стану хлопчиків та дівчаток 16 – 17 років в процесі експерименту.
Посилання
Ananchenko K. V., Khatsaiuk O. V. Osoblyvosti trenuvalnoho protsesu ta tekhniko-taktychnoi pidhotovlenosti dziudoistiv-veteraniv. Yedynoborstva. Kharkiv, 2018. № 14. S. 4–18.
Arziutov H. N. Psykhycheskaia podhotovka k sorevnovanyiam y optymalnoe boevoe sostoianye dziudoysta. Fyzycheskoe vospytanye studentov tvorcheskykh spetsyalnostei: [cb. nauchn. tr.]. Kharkov: KhKhPY, 1997. № 1. S. 24–26.
Voronova V. I. Psykholohiia sportu : navch. Posibnyk.K.: Olimpiiska literatura, 2007. 298 s.
Hryban H. P., Mychka I. V. Pedahohichni zasady navchannia sylovykh vprav z paerliftynhu studentskoi molodi v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia. Visnyk Kamianets-Podilskoho nats. un-tu imeni Ivana Ohiienka. Fizychne vykhovannia, sport i zdorovia liudyny [redkol.: I.I. Stasiuk (vidp. red.) ta in.]. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, 2018. Vyp. 11. C. 102–110.
Hryban H. P., Tkachenko P. P. Hyrovyi sport yak osnova rozvytku sylovykh yakostei studentiv v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia № 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport): zb. naukovykh prats / Za red. O.V. Tymoshenka. K.: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2018. Vyp. 5 (99) 18. S. 75–78.
Duka T. M. Zberezhennia ta zmitsnennia psykhichnoho zdorovia ditei zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii. Uman ALMI, 2017. S. 15 – 18.
Ieromenko E. A. Znachymist tsinnostei fizychnoi kultury ta osnov zdorovia dlia studentiv i kursantiv, yaki zaimaiutsia boiovym khortynhom. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 15. Vyp. 11 (119), 2019. S. 71–79.
Maklakov A. H. Lychnostnui adaptatsyonnui potentsyal: eho mobylyzatsyia y prohnozyrovanye v эkstremalnukh uslovyiakh. Psykholohycheskyi zhurnal, 2001.T. 22. № 1.S. 104–116.
Necherda V. B, Yeromenko E. A, Samonov S. M. Pryiomy rehuliatsii i samorehuliatsii psykhichnykh staniv sportsmena boiovoho khortynhu. Irpin, 2021 Ch. 1. S. 91–102.
Nosko Yu. M. Zberezhennia i zmitsnennia fizychnoho, psykhichnoho emotsiinoho, sotsialnoho, dukhovnoho zdorovia maibutnikh pedahohiv zakladiv pochatkovoi osvity. K., 2018. № 3. S. 373–376.
Otravenko O. V. Kompetentnisnyi pidkhid yak skladova chastyna yakisnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v zakladakh vyshchoi osvity. Visnyk Luhanskoho Nats. un-tu im. Tarasa Shevchenka, 2018. № 4 (318). S. 21–29.
Rybalko P. F., Khomenko O. S., Zhukov V. L., Cherednichenko S. V., Leonenko A.V. Formuvannia profesiinykh kompetentnostei v odnobortsiv vysokoi kvalifikatsii v umovakh znachnoho psykhofizychnoho navantazhennia. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Zaporizhzhia, 2021. № 74 (T. 1). S. 133–138.
Rodyonov A. V. Vlyianye psykholohycheskykh faktorov na sportyvnui rezultat. Kh.,2013. 112s.
Romanyna Ye. V., Khoreva Yu. V.. Destabylyzyruiushchye faktoru sorevnovatelnoi deiatelnosty voleibolystov. Sportyvnyi psykholoh. № 3, 2014. S. 38–43
Tytarenko V. M., Tropyn, Yu. N.. Dynamyka pokazatelei sorevnovatelnoi deiatelnosty bortsov vusokoi kvalyfykatsyy. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk, 2018. 1(75). S. 53–57.
Ueinberh R. S., Gould D., Osnovu psykholohyy sporta y fyzycheskoi kultury. K. Olympyiskaia lyteratura, 2001. S. 211–225.
Fotuima O. M. Samorehuliatsiia sytuatyvnoi ahresii v diialnosti sportsmena. Ternopil, 2003. S. 152–154.
Khomenko N. V. Osoblyvosti nehatyvnykh psykhichnykh staniv ta yikh sutnisni kharakterystyky. Poltava, 2017. S.92–94.
Chernykova O. A. Psykholohycheskye osobennosty sportyvnoi эmotsyy. Sportyvnyi psykholoh. 2008.№3(15). S.77–84.
Otsinka rivnia sytuatyvnoi (reaktyvnoi) tryvozhnosti (Test Spilberhera-Khanina) [Elektronnyi resurs]. 2019. Rezhym dostupu do resursu: https://www.lnu.edu.ua/life-safety/wp-content/uploads/2019/09/OZDSH_PR-4-2019.pdf.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.