ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ДЗЮДО НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ШКОЛЯРІВ 16 – 17 РОКІВ

  • В.А. Філіна
Ключові слова: дзюдо, психоемоційний стан, тривожність, фізичний розвиток, школярі, тестування, засоби.

Анотація

Протягом останніх років сучасний погляд на здоровий спосіб життя викликав інтерес до оздоровчих систем та засобів забезпечення тренування, заснованим на нерозривному зв'язку тіла і свідомості. Крім того, на даний час підвищився інтерес населення до занять різними видами єдиноборств. Погіршення психоемоційного стану та здоров'я мимоволі призводить до зниження інтелектуальної діяльності. Дзюдо, на думку багатьох дослідників, є одним з найкращих засобів для покращення фізичного, розумового та психоемоційного стану школярів. В статті визначено рівень ситуативної тривожності та проведено тестування за методикою Спілбергера-Ханіна серед школярів 16 – 17 років, які займаються дзюдо. А також зроблено порівняльний аналіз динаміки показників психоемоційного стану хлопчиків та дівчаток 16 – 17 років в процесі експерименту.

Посилання

Ananchenko K. V., Khatsaiuk O. V. Osoblyvosti trenuvalnoho protsesu ta tekhniko-taktychnoi pidhotovlenosti dziudoistiv-veteraniv. Yedynoborstva. Kharkiv, 2018. № 14. S. 4–18.

Arziutov H. N. Psykhycheskaia podhotovka k sorevnovanyiam y optymalnoe boevoe sostoianye dziudoysta. Fyzycheskoe vospytanye studentov tvorcheskykh spetsyalnostei: [cb. nauchn. tr.]. Kharkov: KhKhPY, 1997. № 1. S. 24–26.

Voronova V. I. Psykholohiia sportu : navch. Posibnyk.K.: Olimpiiska literatura, 2007. 298 s.

Hryban H. P., Mychka I. V. Pedahohichni zasady navchannia sylovykh vprav z paerliftynhu studentskoi molodi v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia. Visnyk Kamianets-Podilskoho nats. un-tu imeni Ivana Ohiienka. Fizychne vykhovannia, sport i zdorovia liudyny [redkol.: I.I. Stasiuk (vidp. red.) ta in.]. Kamianets-Podilskyi: Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, 2018. Vyp. 11. C. 102–110.

Hryban H. P., Tkachenko P. P. Hyrovyi sport yak osnova rozvytku sylovykh yakostei studentiv v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia № 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport): zb. naukovykh prats / Za red. O.V. Tymoshenka. K.: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2018. Vyp. 5 (99) 18. S. 75–78.

Duka T. M. Zberezhennia ta zmitsnennia psykhichnoho zdorovia ditei zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii. Uman ALMI, 2017. S. 15 – 18.

Ieromenko E. A. Znachymist tsinnostei fizychnoi kultury ta osnov zdorovia dlia studentiv i kursantiv, yaki zaimaiutsia boiovym khortynhom. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 15. Vyp. 11 (119), 2019. S. 71–79.

Maklakov A. H. Lychnostnui adaptatsyonnui potentsyal: eho mobylyzatsyia y prohnozyrovanye v эkstremalnukh uslovyiakh. Psykholohycheskyi zhurnal, 2001.T. 22. № 1.S. 104–116.

Necherda V. B, Yeromenko E. A, Samonov S. M. Pryiomy rehuliatsii i samorehuliatsii psykhichnykh staniv sportsmena boiovoho khortynhu. Irpin, 2021 Ch. 1. S. 91–102.

Nosko Yu. M. Zberezhennia i zmitsnennia fizychnoho, psykhichnoho emotsiinoho, sotsialnoho, dukhovnoho zdorovia maibutnikh pedahohiv zakladiv pochatkovoi osvity. K., 2018. № 3. S. 373–376.

Otravenko O. V. Kompetentnisnyi pidkhid yak skladova chastyna yakisnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v zakladakh vyshchoi osvity. Visnyk Luhanskoho Nats. un-tu im. Tarasa Shevchenka, 2018. № 4 (318). S. 21–29.

Rybalko P. F., Khomenko O. S., Zhukov V. L., Cherednichenko S. V., Leonenko A.V. Formuvannia profesiinykh kompetentnostei v odnobortsiv vysokoi kvalifikatsii v umovakh znachnoho psykhofizychnoho navantazhennia. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Zaporizhzhia, 2021. № 74 (T. 1). S. 133–138.

Rodyonov A. V. Vlyianye psykholohycheskykh faktorov na sportyvnui rezultat. Kh.,2013. 112s.

Romanyna Ye. V., Khoreva Yu. V.. Destabylyzyruiushchye faktoru sorevnovatelnoi deiatelnosty voleibolystov. Sportyvnyi psykholoh. № 3, 2014. S. 38–43

Tytarenko V. M., Tropyn, Yu. N.. Dynamyka pokazatelei sorevnovatelnoi deiatelnosty bortsov vusokoi kvalyfykatsyy. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk, 2018. 1(75). S. 53–57.

Ueinberh R. S., Gould D., Osnovu psykholohyy sporta y fyzycheskoi kultury. K. Olympyiskaia lyteratura, 2001. S. 211–225.

Fotuima O. M. Samorehuliatsiia sytuatyvnoi ahresii v diialnosti sportsmena. Ternopil, 2003. S. 152–154.

Khomenko N. V. Osoblyvosti nehatyvnykh psykhichnykh staniv ta yikh sutnisni kharakterystyky. Poltava, 2017. S.92–94.

Chernykova O. A. Psykholohycheskye osobennosty sportyvnoi эmotsyy. Sportyvnyi psykholoh. 2008.№3(15). S.77–84.

Otsinka rivnia sytuatyvnoi (reaktyvnoi) tryvozhnosti (Test Spilberhera-Khanina) [Elektronnyi resurs]. 2019. Rezhym dostupu do resursu: https://www.lnu.edu.ua/life-safety/wp-content/uploads/2019/09/OZDSH_PR-4-2019.pdf.

Опубліковано
2021-11-30
Як цитувати
Філіна, В. (2021). ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ДЗЮДО НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ШКОЛЯРІВ 16 – 17 РОКІВ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (11(143), 148-151. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.11(143).32