МОДЕЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ США (КІНЕЦЬ ХХ –ПОЧ. ХХІ СТ.)

  • І. Турчик
  • О. Кравченко
Ключові слова: фізкультурна освіта, моделі фізичного виховання, США, «Навчання фізичної і соціальної відповідальності завдяки руховій активності», «Навчання ігор для взаєморозуміння, «Спорт, гра і активна рекреація для дітей».

Анотація

У статті здійсненно комплексний аналіз моделей фізичного виховання популярних у школах США ( кінець ХХ – поч. ХХІ ст.). Встановлено, що впродовж 1991 - 2020 відбулася трансформація системи фізичного виховання та спорту в США у бік розширення можливостей формування важливих загальнолюдських цінностей в учнів. Широкого розповсюдження у окреслений період отримали такі моделі освіти, як: «Навчання фізичної і соціальної відповідальності завдяки руховій активності», «Навчання ігор для взаєморозуміння», «Спорт, гра і активна рекреація для дітей».

Посилання

Turchyk, I., Belikova, N. (2020), «Genesis of school physical education and sports in the USA (1930-1944)», Aktualni pytannia humanitarnykh nauk : mizhvuz. zb. nauk. prats molodykh vchenykh DDPU im. I. Franka. Drohobych : Vydavnychyi dim «Helvetyka», 2020. Vol. 28. Tom. 4. pp.185–189.

Turchyk, I. (2020), «School PE and sport in USA (late 19th century)». Innovative Pedagogy. Vol.22. Tom. 4. pp.34-38

Turchyk I. «Formation and development of school sports and physical education post-war period in the United States (1945-1980, 20th century)». Innovative Pedagogy. Vol.19. Tom. 1. pp.196-199

Turchyk, I., Macola, N., Ermolova V. (2021) «The School System of Physical Education and Sport in the USA (the late 20th - early 21st century)» . Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova. № 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport)» Vol. 6 K (135) 21. pp. 179–183.

Turchyk, I., Sorokolit, N., Tjupak, B. (2020). «Formation of civic and social competences by means of physical education». Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova. № 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport)» Vol. 1 (121). pp. 102–107.

Balderson, D., Sharpe, T. (2005). « The effects of personal accountability and personal responsibility instruction on select off-task and positive social behaviors». Journal of Teaching in Physical Education. 2005. Vol. 24(1). P. 66–87.

Bunker. B., Thorpe, R., Almond, L. (1986) «The curriculum model. Rethinking games teaching». Loughborough : University of Technology. URL: http://www.bugeyed.ca/seeds/wp-content/uploads/2013/06/Bunker-and-Thorpe-The-curriculum-model.pdf

Cecchini, A., Montero, J., Alonso, A. (2007). «Effects of personal and social responsibility on fair play in sports and self-control in school-aged youths». European Journal of Sport Science. Vol. 7(4). P. 203–211

DeBusk, M., Hellison, D. (1989). «Implementing a physical education self-responsibility model for delinquency prone youth». Journal of Teaching in Physical Education. Vol. 8(2). P. 104–112.

Dowda, M, James, F, Sallis, JF, McKenzie. (2005). «Evaluating the sustainability of SPARK physical education: a case study of translating research into practice». Res Q Exerc Sport. Vol.76(1). P. 11−19.

Escartí, A., Gutiérrez, M., Pascual, C. (2006). «Enseñando responsabilidad personal y social a un grupo de adolescentes de riesgo: Un estudio ‘observacional’.» Revista de Educación. Vol. 341(3). P. 373–396.

Gordon B., Doyle S. «Teaching Personal and Social Responsibility and Transfer of Learning: Oportunities and Challenges for Teachers and Coaches». Journal of Teaching on Physical Education. 2015. Vol. 34. P. 152-161.

Griffin, L., Mitchell, S., Oslin, J. (2007). «Teaching sport concepts and skills: A tactical games approach». Champaign, IL.: Human Kinetics. 672 p.

Hellison, D. (2011) .Teaching responsibility through physical activity (3-ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. 1195 p.

Hellison, D., Cutforth, N., Kallusky, J., Martinek, T., Parker, M., Stiehi, J. (2000). Youth development and physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics. 280 p.

Hellison, D., Wright, P. (2003). «Retention in an urban extended day program: A process-based assessment». Journal of Teaching in Physical Education. Vol. 22(4). P. 369–381.

Llopis-Goig, R, Escartí, A, Pascual, C. (2011). «Strengths, difficulties and improvable aspects in the application of a personal and social responsibility programme in physical education: An evaluation based on the implementers’ perceptions». Cultura y Educación. Vol.23(3). P. 445–461.

Mckenzie, T., Sallis, J., Faucette, F, Kolody, B. (1997). « Long-Term Effects of a Physical Education Curriculum and Staff Development Program: SPARK». Research Quarterly for Exercise and Sport. Vol.68(4). P. 280−291.

Teaching Games for Understanding. URL: https://www.playsport.net/about-playsport/teaching-games-understanding-tgfu-approach.

Walsh, D., Ozaeta, J., Wright, P. (2010). «Transference of responsibility goals to the school environment: Exploring the impact of a coaching club program». Physical Education and Sport Pedagogy. Vol. 15. P. 15–28.

Wright, P., Weidong, Li., Sheng, D., Pickering, M.(2010). « Integrating a personal and social responsibility program into a Wellness course for urban high school students: Assessing implementation and educational outcomes». Sport, Education and Society. Vol. 15(3). P. 277–298.

Опубліковано
2021-10-25
Як цитувати
Турчик, І., & Кравченко, О. (2021). МОДЕЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ США (КІНЕЦЬ ХХ –ПОЧ. ХХІ СТ.). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (10(141), 124-127. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).27