РОЛЬ ДЗЮДО У ФІЗИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ СПІВРОБІТНИКІВ СПЕЦІАЛЬНИХ СТРУКТУР (НА ПРИКЛАДІ ОФІЦЕРІВ ОПЕРАТИВНО-ТАКТИЧНОЇ ЛАНКИ УПРАВЛІННЯ)

  • Р. В. Михайлов
Ключові слова: працівники спеціальних структур, тренування з дзюдо, офіцери оперативно-тактичної ланки, роль дзюдо у фізичній активності, лідерство та керівництво.

Анотація

У статті розглянуто результати дослідження, пов’язані із застосуванням дзюдо у спортивній підготовці (фізичній активності) співробітників спеціальних структур (офіцерів, працівників поліції, національної гвардії, інших силових структур).За результатами проведеного дослідження у досліджуваній групі офіцерів, які займаються дзюдо, домінує одноосібно-демократичний стиль управління, що відображає уміння делегувати свої обов'язки на заступників (підлеглий особовий склад), активність у керівництві людьми, вимогливість і помірна довірливість керівників-офіцерів, які займаються дзюдо, здатність піддаватися сторонньому впливові і уміння при необхідності самостійно приймати рішення, певна м'якість до порушників військової дисципліни. У чверті досліджуваних офіцерів, які займаються дзюдо, виявлено в якості переважаючого авторитарно-одноосібний стиль управління, що відображає хороші лідерські якості, вміння командувати діями підлеглих (особового складу), вимогливість і наполегливість, прагнення впливати на колектив силою наказу і примусу, цілеспрямованість і егоїзм, поверхове ставлення до запитів підлеглих, небажання вислуховувати пропозиції заступників.У 18% досліджуваних офіцерів, які займаються дзюдо, показано пасивний стиль управління як провідний, що розкриває відсутність прагнення офіцера-управлінця жити інтересами колективу, проявляти турботу про підлеглих (особовий склад), їхню ініціативу, реагувати на критику і спиратися на актив, вміння переконувати і пояснювати зміст наказів, поєднувати заохочення, використання прохання і прислуховуватися до пропозицій підлеглих, розвивати колективну думку.На основі отриманих даних виокремлено постулат про те, що саме дзюдо є продуктивним засобом підтримки фізичної активності для офіцерів-працівників оперативно-тактичної ланки управління. Показано, яким чином фізичні заняття дзюдо можуть впливати на лідерські якості офіцерів, а також на стиль керівництва (авторитарно-одноосібний, одноосібно-демократичний, пасивний, директивний, ліберальний), самооцінку та орієнтаційні стилі (орієнтація на себе, на відносини, на інтереси справи або на субординацію).

Посилання

Piepiora, P. (2021). Personality profile of individual sports champions. Brain and Behavior, e02145.

Harris, S., & Dowling, M. (Eds.). (2021). Sport Participation and Olympic Legacies: A Comparative Study. Routledge.

Felton, L., Jowett, S., Begg, C., & Zhong, X. (2021). A multistudy examination of the complementarity dimension of the coach–athlete relationship. Sport, Exercise, and Performance Psychology, 10(1), 27.

Nicholls, A. R. (2021). Psychology in sports coaching: theory and practice. Routledge.

Steinbrink, K. M., Berger, E. S., & Kuckertz, A. (2020). Top athletes’ psychological characteristics and their potential for entrepreneurship. International Entrepreneurship and Management Journal, 16(3), 859-878.

Strean, W. B., & Strean, H. S. (1998). Applying psychodynamic concepts to sport psychology practice. The Sport Psychologist, 12(2), 208-222.

Kennedy, C. H., & McNeil, J. A. (2006). A history of military psychology. Military psychology: Clinical and operational applications, 1-17.

Norem, J. (2008). The positive power of negative thinking. Basic Books.

Azad, N., Anderson, H. G., Brooks, A., Garza, O., O’Neil, C., Stutz, M. M., & Sobotka, J. L. (2017). Leadership and management are one and the same. American Journal of Pharmaceutical Education, 81(6).

Wegner D. M. Precis of The Illusion of Conscious Will. Behavioral and Brain Sciences, 27, 2004, рр. 649-692.

Опубліковано
2021-10-25
Як цитувати
Михайлов, Р. В. (2021). РОЛЬ ДЗЮДО У ФІЗИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ СПІВРОБІТНИКІВ СПЕЦІАЛЬНИХ СТРУКТУР (НА ПРИКЛАДІ ОФІЦЕРІВ ОПЕРАТИВНО-ТАКТИЧНОЇ ЛАНКИ УПРАВЛІННЯ). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (10(141), 78-84. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).18