РОЗРОБКА ПРОГРАМИ ОЗДОРОВЧО-РЕКРЕАЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ СКЕЛЕЛАЗІННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВИМИ ПОРУШЕННЯМИ

  • М. В. Кадієва
  • О. Л. Благій
  • В. М. Лишевська
Ключові слова: скелелазіння, програма, діти молодшого шкільного віку, емоційно-вольові порушення, оздоровчо-рекреаційна рухова активність

Анотація

Мета статті полягала у теоретичному обґрунтуванні та розробці програми оздоровчо-рекреаційних занять з використанням засобів скелелазіння для дітей з емоційно-вольовими порушеннями. Використовувалися такі методи дослідження – теоретичний аналіз фахової науково-методичної літератури та документальних матеріалів, узагальнення, систематизація, абстрагування, синтез, аналогія, індукція, дедукція, логічний метод, метод порівняння та зіставлення, структурно-функціональний аналіз, фізіологічні, педагогічні методи дослідження. Розробка програми базувалася на таких принципах оздоровчо-рекреаційної діяльності: системність; доступність; добровільність; відповідність дозвіллєвих послуг місцевим умовам; принцип зацікавленості. Запропонована програма дозволяє компенсувати недолік рухової активності, сприяє розвитку здорової, гармонійної особистості, організації корисного дозвілля та активного відпочинку, вихованню позитивних моральних і вольових якостей, зміцненню здоров'я, залученню дітей до здорового способу життя.

При розробці програми використовували такий алгоритм: анкетування батьків щодо мотивів та інтересів дітей до видів рухової активності, оцінка вихідних показників фізичного та емоційного стану, розробка програми та її впровадження, оперативний контроль в процесі занять, корекція програми занять за необхідністю, робота над удосконаленням програми. Програма занять включала елементи скелелазіння, квести, ігри. Програма занять була складена з урахуванням рівня фізичної підготовленості дітей і їх функціональних порушень. Заняття на скеледромі проводилися малогруповим методом: склад групи – 3-5 чоловік. У кожній групі заняття проводились 3 рази в тиждень, тривалістю 60 хвилин.

Посилання

Andrieieva O., Cherniavskyi M. Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia rekreatsiino-ozdorovchykh zaniat v zahalnoosvitnikh shkolakh. Teoriia i metodyka fiz. vykhovannia i sportu. 2005;4:34–7. [In Ukrainian]

Andrieieva O. V, Blahii O. L., Suchasni pidkhody do proektuvannia ozdorovcho-rekreatsiinoi diialnosti riznykh hrup naselennia. Problemy aktyvizatsii rekreatsiino-ozdorovchoi diialnosti naselennia : materialy KhI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Lviv : LDUFK; 2018.13–6. [In Ukrainian]

Blahii O. L, Andrieieva O. V. Rukhova aktyvnist yak faktor formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia uchnivskoi molodi Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia, reabilitatsii, sportu ta turyzmu: tezy dopovidei III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Zaporizhzhia KPU, 2011. 27-28. [In Ukrainian]

Blahii O. L, Kadiieva M. V. Analiz pidkhodiv do orhanizatsii ozdorovcho-rekreatsiinoi diialnosti ditei molodshoho shkilnoho viku. Problemy aktyvizatsii rekreatsiino-ozdorovchoi diialnosti naselennia : materialy XI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Lviv : LDUFK; 2018. 38-40. [In Ukrainian]

Krutsevych T. Yu., Andrieieva O. V. Teoretychni osnovy doslidzhennia fizychnoi rekreatsii yak naukova problema. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia. 2013;1:5-13. [In Ukrainian]

Ornichuk V. A. Kurnykova M. V., Bakharev Yu. A., Kavinov M.A. Metodicheskie rekomendatsii po orhanizatsii zaniatiy adaptivnym skalolazaniem: uchebno-metodicheskoe posobie – Nizhniy Novgorod: Nizhegorodskiygosuniversitet, 2019.–111 s. [In Russian]

Popova O. S., Abramova D.M. Vliianie zaniatyi adaptivnym skalolazaniem na detey s autisticheskim rasstroystvom. Tezisy dokladov XLVII nauchnoy konferentsii studentov s molodykh uchionykh vuzov Yuzhnogo federalnogo okruga (g. Krasnodar, fevral-mart 2020g.). - Krasnodar: KHUFKST, 2020. -Chast I -S. 51. [In Russian]

Porodko M.I. Korokciya phsihomototrnogo rozvytku ditey z rozladamy autychnogo spektru zasobamy phizychnogo vyhovannya: dys k-da ped nauk: 13.00.03 Kyiv 2021 .–201 s. [In Ukrainian]

Andrieieva O.V, Sainchuk O.M. Approach to evaluating health level and adaptation possibilities in schoolchildren. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2014;2:3-8. doi:10.6084/m9.figshare.923507

Galan Y., Yarmak O., Andrieieva O., ...Vaskan, I., Bohdanyuk, A. (2021). Impact of football clubs on the recreational activities of preschoolers. Journal of Physical Education and Sport, 21(2), 803–812, 100 https://doi.org/10.7752/jpes.2021.02100

Yaroslav Galan, Andrii Koshura, Yuriy Moseychuk, Yurii Paliichuk, Olena Moroz, Oleksandra Tsybanyuk, Olena Yarmak.(2018) Characteristics of physical conditions of 7-9-year-old schoolchildren within the process of physical education. Journal of Physical Education and Sport, 18 Supplement issue 5, 1999 – 2007. doi:10.7752/Jpes.2018.S5297

Опубліковано
2021-10-25
Як цитувати
Кадієва, М. В., Благій, О. Л., & Лишевська , В. М. (2021). РОЗРОБКА ПРОГРАМИ ОЗДОРОВЧО-РЕКРЕАЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ СКЕЛЕЛАЗІННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (10(141), 65-70. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).15