ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА З ВИДУ СПОРТУ ТА ЙОГО ПРОФЕСІЙНО-ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ

  • А. А. Ребрина
Ключові слова: особливості, діяльність, тренер-викладач, професійні якості.

Анотація

Стрімко зростає фітнес-індустрія у зв’язку із фізичною реабілітацією хворих на коронавірус “КОВІД 19” та інших захворювань, пов’язаних із їхньою неповносправністю. Одночасно зріс попит на висококваліфікованих фахівців, зокрема фітнес-тренерів галузі “Фізична культура і спорт”. Продовжують проводитися наукові дослідження з питань підготовки конкурентоздатних тренерів-викладачів з виду спорту та фітнес-тренерів. Однак ще не розроблені методичні вказівки для тренерів-викладачів, які займаються із спортсменами, що перехворіли коронавірусом “КОВІД 19”. Такі підходи до пандемії роблять наукову роботу сучасною та соціально назрілою.

Мета дослідження: виявити особливості професійної діяльності тренера-викладача та його професійно- важливі якості.

Завдання дослідження:

  1. Проаналізувати доступні нам літературні джерела з проблеми дослідження.
  2. Вивчити особливості трудової діяльності тренера-викладача.
  3. Виявити професійно-важливі якості спортивного тренера.
  4. З’ясувати суб’єктивне розуміння рівня соматичного здоров’я та трудової працездатності тренера- викладача.

Методи дослідження: теоретичний аналіз, узагальнення та систематизація основних положень.

Результати дослідження та висновки: зроблено аналіз літературних джерел з проблеми дослідження; виявлено особливості трудової діяльності тренера-викладача та його професійно-важливі якості; з’ясовано, що високий рівень соматичного здоров’я позитивно впливає на фізичну працездатність тренера-викладача.

Посилання

Arziutov H.M. Teoriia i metodyka poetapnoi pidhotovky sportsmeniv (na materiali dziudo): Avtoref. dys d-ra ped. nauk: 13.00.02 ; 13.00.04 / H.M. Arziutov ; Nats. ped. un-t im. M.P.Drahomanova, 2000. 41 s.

Danylko M., Tolkach V. Suchasni uiavlennia pro sutnist i strukturu diialnosti trenera https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/3371/1/Danylko.pdf (data zvernennia: 01.09.2021).

Diialnist trenera yak vykladacha u futbolnii komandi :https://www.cuspu.edu.ua/ua/kafedra-pedahohiky-doshkilnoi-ta- pochatkovoi-osvity/280-naukovi-konferentsii-tsdpu/iii-mizhnarodna-internet-konferentsiia-2014/sektsiia-4/3597-diyalnist-trenera-yak- vykladacha-u-futbolniy-komandi (data zvernennia: 01.09.2021).

Lysenchuk H.A. Teoretyko-metodychni osnovy keruvannia pidhotovkoiu futbolistiv: Avtoref. dys... d-ra nauk z fiz. vykhovannia i sportu: 24.00.01 / H.A. Lysenchuk ; Nats. un-t fiz. vykhovannia i sportu Ukrainy, 2004. 34 s.

Medvedieva I.M. Teoretyko-metodychni zasady tekhnolohii navchannia maibutnikh fakhivtsiv zi skladnokoordynatsiinykh vydiv sportu: avtoref. dys... d-ra ped. nauk: 13.00.02 / I.M. Medvedieva ; Nats. ped. un-t im. M.P.Drahomanova, 2009. 40 s.

Pavliuk Ye.O. Teoretychni i metodychni zasady profesiinoho stanovlennia maibutnikh treneriv-vykladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky: Dys. ... dokt. ped. nauk: 13.00.04 / Yevhen Oleksandrovych Pavliuk; Khmeln. nats. un., 2017. 629 s.

Podoliaka O.B. Udoskonalennia upravlinnia zmahalnoiu diialnistiu v amerykanskomu futboli na osnovi zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii: Avtoref. dys... kand. nauk z fiz. vykhovannia i sportu: 24.00.01 / O.B. Podoliaka ; Khark. derzh. akad. fiz. kultury, 2003. 21 s.

Ponomarov V. O. Formuvannia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho trenera z atletychnoi himnastyky u protsesi fakhovoi pidhotovky: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04 / V. O. Ponomarov ; Klasych. pryvat. un-t, 2010. 20 s.

Protsenko H. V. Styl spilkuvannia trenera yak faktor uspishnosti sumisnoi diialnosti u sportyvnii komandi (na prykladi yunykh voleibolistok): avtoref. dys. ... kand. nauk z fiz. vykhovannia i sportu : 24.00.01 / H. V. Protsenko ; Nats. un-t fiz. vykhovannia i sportu Ukrainy, 2010. 20 s.

Osoblyvosti diialnosti treneriv : https://ua- referat.com/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%B4%D 1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2 (data zvernennia: 15.08.2021).

Rebryna A. A. Osoblyvosti trudovoi diialnosti marketolohiv ta yikh profesiino znachushchi yakosti u PPFP / A. A. Rebryna // Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu : zb. nauk. prats ; red. S. S. Yermakova , 2005. № 12. S. 40–47.

Trener-profesional :http://sport.mdu.edu.ua/fks/wp-content/uploads/2018/12/%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F-2-3.pdf (data zvernennia: 11.08.2021).

Chopyk T. V. Rozvytok profesiinoi kompetentnosti maibutnikh treneriv-vykladachiv u protsesi fakhovoi pidhotovky: Dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04 / Tetiana Viktorivna Chopyk; Vin. derzh. ped. un., 2014. 250 s.

Опубліковано
2021-09-30
Як цитувати
Ребрина , А. А. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА З ВИДУ СПОРТУ ТА ЙОГО ПРОФЕСІЙНО-ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (9(140), 86-89. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.9(140).19