ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • І.О. Асаулюк
Ключові слова: професійно значущі якості, фізичні якості, спеціальність «Музичне мистецтво», експертна оцінка, спеціалізацій «фортепіано», «оркестрові струнні інструменти (скрипка)».

Анотація

У статті подається загальний аналіз професійно-значущих якостей майбутніх фахівців музичних спеціальностей, спеціалізацій «фортепіано», «оркестрові струнні інструменти (скрипка)». Матеріал і методи. У роботі використано аналіз фахової науково-методичної літератури та соціологічні методи дослідження, метод експертного оцінювання, методи математичної статистики. Результати роботи. Визначено, що найбільш значущою професійною фізичною якістю для студентів спеціалізації «фортепіано» є силова витривалість (R = 1,42), дещо менш значущою – моторика рук (R=2,17), надалі – координація рухів плечей і передпліччя (R=2,67) та сила м’язів плечового поясу, рук (R=4,00).

Для студентів спеціалізації «оркестрові струнні інструменти» (скрипка) особливо значущою є така фізична якість, як «сила м’язів шиї, плечового поясу», утримання музичного інструмента та гра на ньому уможливлює належне перенесення тривалого навантаження на верхні кінцівки та плечовий пояс. Висновки. У результаті дослідження було проаналізовано роль, місце професійно-значущих якостей майбутніх фахівців музичних спеціальностей, спеціалізацій «фортепіано», «оркестрові струнні інструменти (скрипка)», необхідних для подальшої професійної діяльності та рівень професіоналізму.

Посилання

Asaulyuk I`.O., Dyachenko A.A. (2019). Osoblivosti` fi`zichnoyi pi`dgotovlenosti` studenti`v zakladi`v osvi`ti v proczesi` fi`zichnogo vikhovannya. Zdorov'ya, sport, reabi`li`taczi`ya, # 1 (5). S. 9-14. DOI: https://doi.org/10.34142/HSR.2019.05.01.01

Dyachenko A.A. (2017). Profesi`jno-prikladna fi`zichna pi`dgotovka studenti`v zakladi`v osvi`ti /A.A. Dyachenko, I`.O. Asaulyuk, P.I`.Marinchuk. Zb. naukovikh pracz` Mi`zhnarodnoyi naukovoyi konferenczi`yi «Aktual`ni` naukovi` dosli`dzhennya v suchasnomu svi`ti`». – Pereyaslav-Khmel`nicz`kij, Vip.11 (31), Ch. 3. S. 90-93.

Elbaev, Yu. A., Petrov, V. E., Vereshhak O.P. (2020). K probleme formirovaniya proforientaczionny`kh kompetenczij u studentov v vuze. Innovaczii v obrazovanii. # 4. S. 42-49.

Kashuba V. O. (2019) Pi`dvishhennya efektivnosti` profesi`jno-prikladnoyi fi`zichnoyi pi`dgotovki studenti`v na osnovi` vikoristannya mul`timedi`jnikh tekhnologi`j / V.O. Kashuba, I`.O. Asaulyuk, A.A. Dyachenko // Naukovij chasopis NPU i`meni` M.P. Dragomanova.. Vip. 1 (107). S. 25-29.

Kashuba V. O., Asaulyuk I`. O. (2019). Kharakteristika profesi`jno znachushhikh fi`zichnikh yakostej studenti`v muzichnikh speczi`al`nostej. Naukovij chasopis Naczi`onal`nogo pedagogi`chnogo uni`versitetu i`meni` M. P. Dragomanova. Seri`ya # 15. Naukovo-pedagogi`chni` problemi fi`zichnoyi kul`turi (fi`zichna kul`tura i` sport): zb. naukovikh pracz`. Kiyiv: Vidavnicztvo NPU i`meni` M. P. Dragomanova, Vipusk 5 (113)19. S. 66–70

Kismetov, K.L. (2017). Puti organizaczii professional`no-pedagogicheskoj deyatel`nosti uchitelya muzy`ki. Almamater. Vestnik vy`sshej shkoly`. #12. S. 67-70.

Kismetov, K.L. (2017). Highly qualified specialists' training in the field of music. Man In India. SerialsPublications. # 9. S. 391-399.

Konovalov, I.E. (2011). Razvitie professional`no znachimy`kh fizicheskikh kachestv muzy`kantov ssuz v zavisimosti ot variativnosti soderzhaniya uchebny`kh zanyatij fizicheskoj kul`turoj. Zdorov`e dlya vsekh: materialy` tret`ej mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferenczii, UO «Polesskij gosudarstvenny`j universitet», g. Pinsk, 19-20 maya 2011 g. Ch.III. Naczional`ny`j bank Respubliki Belarus`. Pinsk: PolesGU, S. 232-236

Konyaeva, M. A. (2018). Znachimost` professional`no-prikladnoj fizicheskoj kul`tury` v strukture zdorov`esberegayushhikh kompetenczij studentov muzy`kal`ny`kh vuzov. Ucheny`e zapiski universiteta im. P.F. Lesgafta. # 7(161). S. 120-126.

Kravchuk, V. I. (2014). Professional`no-prikladnaya fizicheskaya podgotovka stu- dentov muzy`kal`ny`kh speczial`nostej vuza kul`tury` i iskusstv: ucheb. posobie po disczipline «Fizicheskaya kul`tura» (razdel «Professional`no- prikladnaya fizicheskaya podgotovka»). Chelyabinskaya gosudarstvennaya akademiya kul`tury` i iskusstv. Chelyabinsk. 300 s.

Ryazanczev, A. A. (2009). Professional`no-prikladnaya fizicheskaya podgotovka studentov muzy`kal`ny`kh vuzov, ispolnitelej na dukhovy`kh instrumentakh : dis. . kand. ped. nauk : 13.00.04 / Ryazanczev Aleksej Alekseevich.M.140 s.

Kashuba Vitaliy, Asaulyuk Inna, Dyachenko Anna. (2017). Characteristics of the biogeometric profile of students' postureintheprocessofvocationalandphysicaltraining.JournalofEducation,HealthandSport.7(6).p.1255264.DOIhttp://dx.doi.org/10.528 1/zenodo.2548845

Kashuba Vitaliy, Asaulyuk Inna, Diachenko Anna. (2017).The Formation оf theoretical knowledge of students in thediscipline of "Physical Education" in the processof professional andappliedphysical training. Journal of Education, HealthandSport.;7(5):1054-1065.eISSN2391-8306.DOIhttp://dx.doi.org/10.5281/zenodo.2547839

Опубліковано
2021-09-30
Як цитувати
Асаулюк , І. (2021). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (9(140), 13-17. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.9(140).03