ПРОФЕСІЙНІ ЧИННИКИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ

  • Т. Р. Браніцька
  • Б. А. Максимчук
  • І. І. Демченко
  • Л. М. Височан
  • О. І. Маляр
  • О. П. Жаровська
  • М. І. Семко
  • І. А. Максимчук
Ключові слова: модернізація, фізична культура, молодші школярі, теоретична підготовка, педагогічна практика, підвищення спортивної майстерності

Анотація

Дотепер вищі навчальні заклади готували педагогічні кадри для роботи у сфері фізичного виховання та у сфері спортивної підготовки, яка реалізовувалася в системах підготовки спортивних резервів і спорту вищих досягнень. Зважаючи на те, що багато компонентів спортивної підготовки використовуються для підвищення якості фізичного виховання, з’являється потреба в корекції програм підготовки кадрів для загальноосвітньої школи. Розв’язання цього завдання насправді заслуговує набагато більшої уваги, ніж це чинилось до цього часу.

Cпортивно-масова робота в початковій школі є важливою ланкою в системі фізичного виховання учнів. Вона організовується і проводиться відповідно до загальної мети і завдань фізичного виховання через що й, сприяє планомірному розвиткові фізичних і психічних властивостей особистості молодших школярів. Як і уроки фізичної культури й організовані заняття фізичними вправами в режимі дня, спортивно-масова робота має свої специфічні завдання, отже, вона сповнена конкретним змістом, виконує важливі функції в системі фізичного виховання молодших школярів. За допомогою різних форм спортивно-масової роботи, якнайбільше розв’язуються завдання для задоволення потреб молодших школярів у регулярних заняттях з фізичного вдосконалення, в бажанні виявляти свій фізичний потенціал у змаганнях.

Недоліки змісту освіти позначаються на методиці професійної підготовки з фізичного виховання майбутніх учителів початкової школи: навчальний матеріал неповно відображає потреби школи; елементи педагогічних умінь формуються поза структурою педагогічної діяльності («на своїх студентах»). Тому майбутній учитель непогано засвоює окремі предмети, але використовувати свої знання в педагогічній роботі йому нелегко. З цієї причини він втрачає інтерес до теоретичної підготовки, свою подальшу діяльність нерідко зводить до механічного практицизму.

Посилання

Balsevich V.K. (2004). Infrastructure of highly effective physical education at comprehensive school: methodology of design and operation. Physical culture: upbringing, education, training, 3, 47-49.

Maksymchuk, B. A. (2008f). The problems of modernizing the infrastructure of mass physical education for primary school pupils. Modern Information Technologies and Innovative Methods of Specialist Training: Methodology, Theory, Experience, Problems, 17, 129–132.

Maksymchuk, B. A. (2008b). Individual physical exercises. Relevant Problems of Physical Education and Methodologies of Sport Training, 51–58.

Maksymchuk, B. A. (2007d). Training future primary school teachers from general education institutions to organize mass participation sports events for primary school pupils. Scientific Notes of Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 3, 30–35.

Maksymchuk, B. A. (2007c). The process of training future primary school teachers to organize mass participation sports events as a pedagogical problem. Pedagogy, Psychology and Medical and Biological Problems of Physical Education and Sport, 6, 95–98.

Maksymchuk, B. A. (2007b). The characteristics of future primary school teachers’ methodical training to organize mass participation sports events. Relevant Problems of Physical Education and Methods of Sport Training, 50–53.

Maksymchuk, B. A. (2006c). Planning mass participation sports events by future primary school teachers. Physical Education, Sport and Health of the Nation, 7, 345–349.

Maksymchuk, B. A. (2006f). The structure of primary school teachers’ pedagogical activity in physical education. Journal of Berdiansk State Pedagogical University (Pedagogical Sciences), 1, 129–134.

Maksymchuk, B. A. (2006e). The essence of future primary school teachers’ readiness for professional activity in physical education. New Learning Technologies, 45, 52–59.

Maksymchuk, B. A., & Chernysh, M. S. (2006). Methodical characteristics of training future primary school teachers to organize mass participation sports events in the process of physical education. Relevant Problems of Physical Education and Methods of Sport Training, 56–59.

Maksymchuk, B. A. (2006g). Upon the use of innovative physical education technologies by future primary school teachers. Pedagogy and Psychology of Professional Education, 5, 70–77.

Maksymchuk, B. A. (2006a). A definition-based analysis of key concepts of mass participation sports events. Problems of Education, 3, 129–132.

Maksymchuk, B. A. (2006b). A didactic model of training future primary school teachers to organize mass participation sports events. Modern Information Technologies and Innovative Methods of Specialist Training: Methodology, Theory, Experience, Problems, 10, 383–387.

Maksymchuk, B. A. (2006d). The efficiency of a didactic model of training future primary school teachers to organize sports events. Scientific Notes of Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology, 18, 56–59.

Maksymchuk, B. A. (2005d). The basic knowledge and skills of primary school teachers to organize mass participation sports events. Psychological and Pedagogical Problems of Rural School: the Collection of Scientific Works of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University, 11, 42–46.

Maksymchuk, B. A. (2005b). Professionally important personality traits of the organizer of mass participation sports events in primary school. Scientific Journal of Chernivtsi National University. Pedagogy and Psychology, 268, 110–115.

Maksymchuk, B. A. (2005a). Professional and pedagogical activity of primary school teachers on physical education. Relevant Problems of Physical Education and Methods of Sport Training, 15–17.

Maksymchuk, B. A. (2005c). Sports specialization as a method of training future primary school teachers to organize mass participation sports events. Scientific Notes of Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology, 13, 41–43.

Maksymchuk, B. A. (2005e). The characteristics of organization and problems of mass participation sports events in primary school. Modern Information Technologies and Innovative Methods of Specialist Training: Methodology, Theory, Experience, Problems, 7, 98–102.

Maksymchuk, B. A. (2004). Special manifestation of negative mental states at students. //Physical culture, sports and health of the nation, 5, 435-439.

Carpyuk R.P. (2005). Preparation of physical culture future teachers to solve pedagogical situations. PhD thesis. Vinnitsa, 198.

Novoselskyi V.F. (1991). Profession: teacher of physical culture, 48.

Matveiev A.P., Melnikov S.B. (1991). Methodology of physical education with the foundations of theory, 191.

Nikolaiev Y.M. (1994). Pre-university training of physical culture future teacher. Teaching and methodological manual, Lusk, 59.

Tarasenko, H. S. (2003). Professional culture of teacher: the experience of a definitive analysis. In A. Shcherbo (Ed.), Culture and Teacher (pp. 28-32). Vinnytsia: M. Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University.

Опубліковано
2020-02-21
Як цитувати
Браніцька , Т. Р., Максимчук , Б. А., Демченко , І. І., Височан , Л. М., Маляр , О. І., Жаровська , О. П., Семко , М. І., & Максимчук , І. А. (2020). ПРОФЕСІЙНІ ЧИННИКИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (2(122), 20-26. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.2(122).04