ВПЛИВ ЗАНЯТЬ СУДНОМОДЕЛЬНИМ СПОРТОМ НА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Є. А. Шитікова
Ключові слова: судномодельний спорт, позашкільна освіта, гуртки судномоделювання, інклюзія, діти з особливими освітніми потребами.

Анотація

У статті охарактеризовано місце спортивно-технічних видів спорту в організаційній структурі позашкілля; вперше проаналізовано та розглянутосистему змагань серед учнівської молоді (спортсмени до 18 років) з судномодельного спорту у приміщенні. На основі аналізу документації з сайтів Федерації судномоделізму і судномодельного спорту України та Міжнародної федерації NAVIGA охарактеризовано секції та класи моделей, що існують в судномодельному спорті та серед яких проводяться змагання на національному та міжнародному рівнях. Обґрунтовано особливості діяльності спортсмена у судномодельному спорті та визначено фактори, що обумовлюють успішність виступів та результативність на змаганнях. Обґрунтовано спрямованість занять судномоделюванням та їх позитивний вплив для дітей, в тому числі дітей з особливими освітніми потребами.

Посилання

Akymenko V. Y. (1986). Struktura podhotovlennosty vуsokokvalyfytsyrovannуkh yakhtsmenov s uchetom osobennostei sorevnovatelnoi deiatelnosty [The structure of training of highly qualified yachtsmen taking into account the peculiarities of competitive activity] : dyss. kand. Ped. Nauk. Kiev.

Bykovska O. V. (2008). Pozashkilna osvita: teoretyko-metodychni osnovy [Extracurricular education: theoretical and methodological bases] K. : IVTs ALKON. 336 p.

Horskaia H. (2000). Zhyznennуi kontekst deiatelnosty еlytnуkh sportsmenov: sotsyalno-psykholohycheskye aspektу [The life context of the activities of elite athletes: socio-psychological aspects]. Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh: problemy zdorovia, rekreatsii ta reabilitatsii. K.: Olimpiiska literatura, pp. 30.

Horskaia H. B. (1999). Psykholohycheskye faktorу samorealyzatsyy professyonalov vуsokoho klassa [Psychological factors of self-realization of high-class professionals] : dys. d-rapsykhol. nauk: Krasnodar.

Dolbуsheva N. H. (2013). Sportyvno-tekhnycheskye y prykladnуe vydу sporta kak sostavnaia chast neolympyiskykh vydov sporta v Ukrayne [Technical and applied sports as an integral part of non-Olympic sports in Ukraine]. Slobozhanskyi nauchno sportyvnyi vestnyk, 4 (37), pp. 20-24.

Kohut I. O., Marynych V. L., Shytikova Ye. A. (2020). Orhanizatsiino-metodychne zabezpechennia funktsionuvannia sportyvno-tekhnichnykh vydiv sportu v Ukraini [Organizational and Methodological Support for the Functioning of Sports and Technical Sports in Ukraine]. Naukovo-teoretychnyi zhurnal "Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu, 3, 70-73. Access mode: http://tmfvs-journal.uni-sport.edu.ua/article/view/229606/228613 (in Ukrainian).

Kurty O. (1988). Postroika modelei sudov : еntsykl. sudomodelyzma [Construction of ship models: an encyclopedia. ship modeling]. L. : Sudostroenye, 544 p.

Sudnomodelnyi sport. (2019). URL: https://1916.dp.ua/news/20200304/uk/dvigatel-wikizero-sudnomodelnij-sport.shtml.

Tykhonova N. V. (2014). Sostoianye razvytyia sportyvno-tekhnycheskykh y prykladnуkh vydovsporta v fyzkulturno-sportyvnykh orhanyzatsyiakh Ukraynу [The state of development of sports, technical and applied sports in physical culture and sports organizations of Ukraine]. Pedahohyka, psykholohyia i medyko byolohycheskye problemу fyzycheskoho vospytanyia y sporta, 10, pp. 52−56.

Federatsiia sudnomodelizmu i sudnomodelnoho sportu Ukrainy (2010). URL: https://fsssu.org.ua/uk/.

Shytikova Ye. A. (2020). Problemy realizatsii inkliuzyvnoho navchannia v hurtkakh sportyvno-tekhnichnoho profiliu [Problems of implementation of inclusive education in sports and technical circles]. XIII Mizhnarodna naukova konferentsiya «Molod ta olimpiiskyi rukh» K:, pp. 31-32.

Shytikova Ye. A. (2019). Spetsyfika realizatsii inkliuzyvnoho pidkhodu do orhanizatsii osvitnoho protsesu v hurtkakh sportyvno-tekhnichnoho profiliu [The specifics of the implementation of an inclusive approach to the organization of the educational process in sports and technical circles]. XII Mizhnarodna naukova konferentsiya «Molod ta olimpiiskyi rukh» K., pp. 26-27.

World organization for modelshipbuilding and modelshipsport NAVIGA (2010). URL: http://www.naviga.org/index.php/en/.

Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Шитікова , Є. А. (2021). ВПЛИВ ЗАНЯТЬ СУДНОМОДЕЛЬНИМ СПОРТОМ НА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(138), 131-135. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).27