ОБГРУНТУВАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

  • Н.С. Сороколіт
Ключові слова: програма курсової перепідготовки, учителі фізичної культури, реформа НУШ.

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню та характеристиці програми спецкурсу «Модернізація шкільного фізичного виховання в умовах Нової української школи» для курсів підвищення кваліфікації учителів фізичної культури. Ця програма дає можливість фахівцям з фізичного виховання розвинути професійні компетентності для здійснення навчальної, методичної, фізкультурно-оздоровчої, гурткової роботи в умовах стандарту нової української школи. Представлені особливості програми та зміст. Окрім цього виокремлено передумови для укладання даної програми на основі опитування 341 учителя фізичної культури з семи областей України (Львівської, Тернопільської, Івано-Франківської, Хмельницької, Вінницької, Дніпропетровської, Херсонської). Встановлено, що основними чинниками, які доводять потребу у розробленні програми курсової перепідготовки є думка учителів фізичної культури, що курси підвищення кваліфікації це основне джерело отримання інформації про освітні нововведення (60,4%); потреба у додатковому навчанні (38,6%); необхідність такого спецкурсу у курсовій перепідготовці на сучасному етапі (22,3%); недостатня професійна компетентність з питань НУШ (4,9%); потреба курсової перепідготовки у дистанційному форматі (59,7%).

Посилання

Ivanii, I. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky vchytelia fizychnoi kultury. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zb. nauk. pr., 1 (21), 42–46.

Otravenko, OV. (2018). Kompetentnisnyi pidkhid yak skladova chastyna yakisnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v zakladakh vyshchoi osvity. Visnyk Luhanskoho Nats. un-tu im. Tarasa Shevchenka, 4 (318), 21–29.

Podhorna, VV., & Drozdova, KV. (2019). Osoblyvosti diialnosti vchytelia fizychnoi kultury v umovakh novoi ukrainskoi shkoly. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Chernihivskyi kolehiu” imeni T. H. Shevchenka. Seriia: pedahohichni nauky,1 (157),147–151. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2622476.

Poriadok pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv : Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.08.2019 r. № 800.

Protsenko, A. (2017). Osoblyvosti formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. Nauk. visnyk Melitopolskoho derzh. Ped. Un-tu Seriia: Pedahohika, XVIII / 1(18), 183–190.

Rybalko, P. (2019). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do podalshoi fakhovoi diialnosti. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 9 (93), 235–244.

Savchenko V.A. (2019). Rozvytok profesiinoi maisternosti vchyteliv fizychnoi kultury v systemi neperervnoi pedahohichnoi osvity. Mater. Vseukr. nauk.-prak. konf. z mizhnar. uch. «Pisliadyplomna osvita Dnipropetrovshchyny: istoriia ta vyklyky sohodennia», 265 – 268.

Syvokhop, EM., Marionda, ІІ., Kovach, ShA., & Duditska, SP. (2014). Suchasni aspekty pidhotovky fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia: kompetentnist – sutnist, zmist. Nauk. visnyk Uzhhorodskoho nats. un-tu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 34, 181–183.

Sorokolit, NS. (2021). Riven poinformovanosti uchyteliv fizychnoi kultury zi standartom fizkulturnoi osvitnoi haluzi na suchasnomu etapi. Naukovyi chasopys Nats. ped. un-tu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15, Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport) : [zb. nauk. pr.]. Kyiv, 4K(132),173–178.

Sorokolit, NS., Rymar, OV., Bodnarchuk, OM. (2020)/ Porivnialnyi analiz stavlennia vykladachiv fizychnoi kultury do osvitnikh reform u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Fizychne vykhovannia, sport ta kultura zdorovia v suchasnomu suspilstvi, 2 (50), 20–25. DOI: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-02-20-25.

Tsipan, TS. (2016). Profesiina kompetentnist suchasnoho vchytelia. Innovatyka u vykhovanni : zb. nauk. pr., Rivne : RDHU, 3, 174–181.

Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10–20. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.08.007

Dezimone, L.M. (2009). Improving Impact Studies of Teachers’ Professional Development: Toward Better Conceptualizations and Measures. Education Researcher, 38(3), 181–199. DOI: https://doi.org/10.3102/0013189X08331140

Kougioumtzis, K., Patriksson, G., & Strahlman, O. (2011). Physical education teachers’ professionalization: A review of occupational power and professional control. European Physical Education Review, 17(1), 111–129. DOI: https://doi.org/10.1177/1356336X11402266

Prontenko, K., Bloshchynskyi, I., Griban, G., Zhukovskyi, Y., Yavorska, T., Tkachenko, P., Dzenzeliuk, D., Dovgan, N., Bezpaliy, S., Andreychuk, V. (2019). Formation of Readiness of Future Physical Culture Teachers for Professional Activity. Universal Journal of Educational Research, 7(9), 1860–1868. DOI:https://doi.org/10.13189/ujer.2019.070903.

Tannehill, D., Demirhan, G., Chaplova, P., & Avsar, Z. (2021). Continuing professional development for physical education teachers in Europe. European Physical Education Review, 27(1), 1150–1167. DOI: https://doi.org/10.1177/1356336X20931531

Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Сороколіт , Н. (2021). ОБГРУНТУВАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(138), 118-123. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).25