ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ФІЗІОЛОГІЄЮ РУХУ ТЕНІСИСТІВ

  • Н. В. Кіченок
Ключові слова: фізіологія тенісиста, тренувальний процес, великий теніс, підготовка рухів.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблем, що пов'язані з фізіологією рухів тенісистів. Головною метою статті було визначення ключових факторів, що безпосередньо впливають на рухи та дії тенісистів протягом тренувального процесу, та участі в професійних турнірах. Методи дослідження: аналіз науково-методичних джерел та спостереження. Об’єкт дослідження: навчально-тренувальний процес тенісистів, спрямований на покращення рухів. Результати. Сила людини – це здатність долати зовнішній опір або протистояти йому завдяки силі м’язів. Кожний з досліджуваних факторів відіграє важливу роль в підготовці спортсменів. Фізіологія руху тенісистів складається із багатьох компонентів, таких, як сила, спритність, швидкість, здатність зберігати рівновагу, точність рухів у просторі, гнучкість та витривалість. Кожний із згаданих елементів відіграє не малу роль та вимагає особливого тренування. Актуальність теми аналізу фізіології рухів тенісистів полягає в збільшенні популярності цього виду спорту на території України. Станом на 2021 рік, більше 50 представників країни входять до рейтингу WTA та ATP. Це безпосередньо вказує на високий рівень підготовки вітчизняних спортсменів. Висновки. Фізіологія руху тенісиста складається із багатьох факторів (сила, спритність, швидкість, здатність зберігати рівновагу, точність рухів у просторі, гнучкість та витривалість), кожний із яких відіграє важливу роль, щоб досягнути цілей. Більшість із них пов’язані між собою та створюють певні комбінації. Проте, наявність однієї властивості не гарантує іншу, що створює перешкоди. Однак, їх можна вирішити завдяки постійним тренуванням. Вивчення детально фізіології руху спортсмена необхідно для того, щоб зрозуміти, які можуть виникати у нього особливості. Більш детальні дослідження, пов'язані з фізіологією рухів, допоможуть у майбутньому грамотно коригувати підготовчий процес не лише майбутніх професіоналів, але й діючих представників збірної України.

Посилання

Vaskevych, S. S. (2019). Suchasni pidkhody do rozvytku vytryvalosti studentiv na zaniattiakh z fizychnoho vykhovannia VNZ [Modern approaches to the development of endurance of students in physical education classes]. Molodyi vchenyi, (2 (2)), 337-339.

Guba, V. P. (2018). Nauchno-metodicheskie osnovy dvigatel'no-koordinacionnoj podgotovki junyh sportsmenov v tennis [Scientific and methodological foundations of motional-coordinating training of young athletes in tennis]. In Aktual'nye problemy i perspektivy razvitija individual'no-igrovyh vidov sporta: (Moscow, February 6 - April 10, 2018); under. ed. G.V. Barchukova, E.E. Zhigun. Moscow, RGUFKSMiT. available at: http://future-conf.sportedu.ru/sites/future-conf.sportedu.ru/files/guba_v.p._pdf.pdf. (accessed March 15, 2021).

Guba, V. P., Tarpishhev, Sh. A., & Samojlov, A. B. (2003). Osobennosti podgotovki junyh tennisistov [Features of training young tennis players]. Moscow: SportAcademPress.

Yermakov, S. S. (2010). Biomekhanichni modeli udarnykh rukhiv u sportyvnykh ihrakh u konteksti vdoskonalennia tekhnichnoi pidhotovky sportsmeniv [Biomechanical models of shock sleeves in sports games in the context of the technical training of athletes].Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, (4), 11-18.

Зюзь, В. М. (2007). Цільова точність, швидкість польоту м’яча та час рухової реакції юних тенісистів на етапі попередньої базової (6–10 років) багаторічної підготовки в настільному тенісі. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15. Теорія та методика навчання: фізична культура і спорт, 3, 28–34.

Ziuz, V. M. (2007). Tsilova tochnist, shvydkist polotu miacha ta chas rukhovoi reaktsii yunykh tenisystiv na etapi poperednoi bazovoi (6–10 rokiv) bahatorichnoi pidhotovky v nastilnomu tenisi [The overall accuracy, the speed of the ball and the hour of the rocking reaction of the young tenisists at the stage of the advanced basic (6-10 years) basic training in the real tenis]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriia 15. Teoriia ta metodyka navchannia: fizychna kultura i sport, 3, 28–34.

Mulyk, V., & Loboda, V. (2012). Vyznachennia vzaiemozviazku morfolohichnykh pokaznykiv, okremykh rukhovykh yakostei i vykonannia elementiv tekhniky yunykh tenisystiv 6–8 rokiv [The assignment of interconnection of morphological indicators, surrounding ruffs, and identification of elements of technology of young tenisists 6-8 years]. Fiz. vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi, 3, 355-359.

Suprunenko, M. V., & Kolomeitseva, O. M. (2019). Osoblyvosti pochatkovoho navchannia z tenisu studentskoi molodi v universyteti nesportyvnoho profiliu [Special features of the cob navkannya z tenisu student youth in the university of non-sporting profile]. Naukovyi chasopys: Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15 : Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), 6(114), 93-96.

Chekhivska, Yu. S., & Hurenko, O. A. (2020). Osoblyvosti etapiv trenuvalnoho protsesu v bahatorichnii pidhotovtsi tenisystiv [Features of the stages of the trenuval process in the bagatory preparation of the tenisists]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), (3(123), 168-172. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.3(123).31

Shevchenko, O. O. (2014). Zminy pokaznykiv spetsialnoi fizychnoi pidhotovlenosti yunykh tenisystok na etapi pochatkovoi pidhotovky [Change of indicators in special physical preparation of young tennis players at the stage of cob preparation]. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk, (6 (44)), 126-128.

Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Кіченок , Н. В. (2021). ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ФІЗІОЛОГІЄЮ РУХУ ТЕНІСИСТІВ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(138), 66-70. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).13