ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМ ЗАНЯТЬ НА РІЗНИХ ІНДИВІДУАЛЬНО-МОТИВАЦІЙНИХ РІВНЯХ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ СТУДЕНТІВ ЗВО

  • І.Г. Глухов
Ключові слова: зміст, завдання, рівні, студенти, навчання, плавання.

Анотація

У межах підвищення практичної значущості й ефективності фізичного виховання варто розробляти певні методичні положення та програми навчання плавання студентів закладів вищої освіти й проводити їх експериментальну перевірку. Мета: надати загальну характеристику програм занять на різних індивідуально-мотиваційних рівнях системи навчання плавання студентів закладів вищої освіти. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення (з’ясовано ступінь розкриття проблематики дослідження в науковій та методичній літературі), вивчення документальних матеріалів (встановлено вимоги до структури та змісту навчання плавання студентів), системний аналіз (виявлено ознаки та характеристика системи навчання плавання студентів ЗВО). Результати. У межах реалізації методичної складової системи навчання плавання студентів ЗВО визначено чотири індивідуально-мотиваційні рівні занять. Для кожного з зазначених рівнів проведено підбір цілей, завдань, засобів та методів навчання. Для студентів на першому рівні характерною відмінністю є наявність значного страху щодо перебування у воді та відсутність уміння плавати; другого − незначного рівня страху щодо перебування у воді та відсутність уміння плавати; третього − наявність вміння/навиків триматися на воді та плавати довільним способом (самобутні способи без використання техніки плавання чи окремого стиля плавання); четвертого − володіння вміннями та навиками з плавання та наявність бажання займатись та вдосконалювати техніку надалі.

Посилання

Bolotyn, A. E., Nazarova, M. S., Pereverzeva, Y. V., & Buyanov, V. N. (2018), Tekhnologyya obuchenyya prykladnomu plavanyyu studentov vuzov s yspolzovanyem sredstv uluchshenyya ekonomychnosty dvyzhenyy (na prymere vuzov grazhdanskoy avyatsyy). Ulyanovsk: UlGTU, 275 p.

Ganchar, O. I. (2018), Teoriya i praktyka nadiynogo formuvannya navychok plavannya sered molodi riznoyi stati v protsesi navchannya ta vdoskonalennya. Monografiya. Odesa: TOV “Simeks-Print”, 320 p.

Ganchar, O., Ganchar, I., & Cherkun, I. (2020), Metodychna systema formuvannya navychok plavannya kursantiv morskogo profilyu u protsesi navchannya. Naukovyy visnyk Pivdennoukrayinskogo nats. ped. un. imeni K. D. Ushynskogo. Odesa : PNPU im. K. D. Ushynskogo, no. 3(132), pp. 48−56.

Hlukhov, I. H. (2021), Obgruntuvannya sistemi navchannya plavannya studentiv zakladiv vishchoi osviti. Kam’yanets-Podilskoho natsionalnoho universitetu imeni Ivana Ohiyenka. Fizichne vikhovannya, sport i zdorov’ya lyudini, Vol. 20. pp. 34−41

Hlukhov, I. H. (2021), Bazovi metodichni polozhennya navchannya plavannya studentiv zakladiv vishchoi osviti. Naukoviy chasopis Natsionalnoho pedahohichnoho universitetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya 15. Naukovo-pedahohichni problemi fizichnoi kulturi (fizichna kultura i sport), Kyiv, no. 4(134). pp. 19−24.

Dakal, N. A. (2020), Vdoskonalennya tekhniky plavannya «krol na grudyakh» studentiv-plavtsiv z urakhuvannyam yikh typologichnykh osoblyvostey. Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova. Seriya 15. Naukovo-pedagogichni problemy fizychnoyi kultury (fizychna kultura i sport). Kyiv, vol. 8(128), pp. 37−40.

Konyakhyna, G. P., Matveev, V. V., & Matveeva, P. A. (2019), Pedagogycheskye y organyzatsyonno-metodycheskye rekomendatsyy po osnovam obuchenyya plavanyyu v obrazovatelnom uchrezhdenyy : ucheb.-metod. posob. Chelyabynsk : YTs «Uralskaya akademyya», 104 p.

Pereverzeva, Y. B., Kyryanova, L. A., Kuznetsov, P. K., Demydenko, O. V., & Volskyy, V. V. (2017), Plavanye v vuze: nachalnoe obuchenye, obuchenye sportyvnym sposobam : ucheb. posob. /. Ulyanovsk: UlGTU, 239 p.

Nepochatykh, M.G., Bogdanova, V.A., Labzo, K.S., Nykytyna, Y.Yu., Alekseeva, O.Y., & Smyrnov, A.M. (2009), Teoryya y metodyka obuchenyya plavanyyu studentov vysshykh uchebnykh zavedenyy: uchebn.-metod. posob. SPb.: SPbGUEF, 70 p.

Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Глухов , І. (2021). ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМ ЗАНЯТЬ НА РІЗНИХ ІНДИВІДУАЛЬНО-МОТИВАЦІЙНИХ РІВНЯХ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ПЛАВАННЯ СТУДЕНТІВ ЗВО. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(138), 36-41. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).08