ПАСПОРТНИЙ ТА БІОЛОГІЧНИЙ ВІК СТУДЕНТІВ БІОЛОГО-ПРИРОДНИЧОГО ФАКУЛЬТЕТУ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

  • О.Р. Волошин
  • І.Є. Копко
Ключові слова: біологічний вік, паспортний вік, збереження здоров'я студентів, підвищення біологічного віку, чинники ризику, проба Генчі, проба Ромберга, гіподинамія.

Анотація

У статті розглядається проблема поведінки та зміцнення здоров’я студентів. За результатами багатьох досліджень, в останні роки серед студентів спостерігається тенденція до зниження рівня здоров'я та фізичної активності. Існує багато методів оцінки стану здоров'я, наприклад, метод визначення біологічного віку.

Метою дослідження є порівняння паспортного та біологічного віку студентів. Дослідження проводилось на базі біолого-природничого факультете ДДПУ ім. Івана Франка, у якому взяли участь 43 студенти І-IV курсу. Для визначення біологічного віку використовувались такі методи дослідження: тестування; анкетування, спостереження; методи узагальнення, синтезу та аналізу. Було встановлено, що у порівнянні зі старшими курсами, у студентів I-II курсу біологічний вік перевищує паспортний. Аналіз результатів дослідження показав, що у більшості студентів I-IV виявлено погану статичну координацію, зниження уваги та швидкості реакції, а також зниження час затримки дихання на видосі. За результатами дослідження для студентів було розроблено ​​пам’ятку з рекомендаціями щодо зниження біологічного віку.

Посилання

Akhaladze M.H. (2005). Otsinka tempu starinnia, stanu zdorovia y zhyttiezdatnosti liudyny na osnovi vyznachennia biolohichnoho viku: avtoref. dys… d-ra med. nauk: 14.03.03. Kyiv.

Voitenko V.P. (1991). Zdorove zdorovykh : monohrafyia. Moskva: Zdorove.

Voitenko V.P., Tokar A.V. (1989). Metodyka opredelenyia byolohycheskoho vozrasta. Voprosy herontolohyy. (11), 9 – 16.

Deev A.Y., Bukharova E.V. (2009). Problemы opredelenyia tempa starenyia cheloveka. Problemы starenyia y dolholetyia. (1), 8 – 19.

Ievstihnieieva M. I. (2011). Poniattia «biolohichnyi vik» yak pokaznyk rivnia zdorovia i neobkhidnist yoho vyvchennia studentamy-medykamy. Adaptyvna fizychna kultura. (2), 28 – 30.

Kokhanets P.P. (2010). Vzaiemozviazky pokaznykiv fizychnoho rozvytku, funktsionalnoi pidhotovlenosti i psykho-fiziolohichnykh kharakterystyk studentiv-futzalistiv 1-ho i 2 ho kursiv. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. (1), 74 – 78.

Loshytska T.I. (2010). Biolohichnyi vik ta tempy starinnia orhanizmu studentiv. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. (7), 50 – 52.

Markyna L.D. (2001). Opredelenye byolohycheskoho vozrasta cheloveka metodom V.P. Voitenko: ucheb.posobye dlia samostoiatelnoi rabotы stud.-medykov y psykholohov. Vladyvostok.

Honcharenko M.S., Pasynok V.H., Novikova V.E. (2006). Otsinka stanu somatychnoho ta psykhichnoho zdorovia studentiv vyshchykh uchbovykh zakladiv pry adaptatsii do uchbovoho protsesu. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. Kharkiv, 12 – 15.

Prykhodko S.I. ( 2012). Porivnialnyi analiz biolohichnoho viku yunakiv i divchat studentskoho viku. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. (6), 104 – 106 .

Fedyniak N.B. (2013). Biolohichnyi vik i temp starinnia liudei riznykh vikovykh hrup / N. Fedyniak, B. Mytskan // Molodizh. nauk. visnyk: Fiz. vykhovannia i sport. (12), 45 – 50.

Akhaladze N. Biological Age for Assesssing Efficacy of Health Strengthening / N. Akhaladze // Gerontology. – 2001. – S. 1, № 47. – P. 286.

Опубліковано
2021-07-27
Як цитувати
Волошин, О., & Копко, І. (2021). ПАСПОРТНИЙ ТА БІОЛОГІЧНИЙ ВІК СТУДЕНТІВ БІОЛОГО-ПРИРОДНИЧОГО ФАКУЛЬТЕТУ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (7(138), 30-33. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.7(138).06