ВИДИ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Л. А. Петрук
  • О. В. Федорович
  • І. Д. Бірук
  • О. В. Сініцина
  • Л. О. Зарічанська
Ключові слова: студенти, фізичне виховання, види рухової активності.

Анотація

У статті подані результати анкетування та проведено порівняння, що дозволило визначити інтерес студентів першого курсу до різних видів рухової активності у Національному університеті водного господарства та природокористування.

Для занять фізичною культурою в університеті першокурсникам пропонується обрати, за власним уподобанням, командні (футбол, міні-футбол, волейбол, баскетбол) чи індивідуальні (настільний теніс, легка атлетика, армрестлінг, гирьовий спорт, бокс, плавання, шахи, шашки) види спорту та заняття фітнесом.

Прослідковується динаміка зростання кількості юнаків, від 65,1 % (2015-2016 н. р.) до 71,0% (2020-2021 н. р.), які обрали та займаються певним видом спорту в університеті та зменшення кількості дівчат, які цікавляться руховою активністю в університеті: від 34,9 % ( 2015-2016 н. р.) до 29,0% (2020-2021 н. р.). Протягом п’яти років спостерігається зменшення кількості юнаків, що обирають командні види спорту: від 75,6% до 63,3% та збільшення кількості зацікавлених юнаків індивідуальними видами спорту: від 24,4% до 36,7%. Серед студенток найпопулярнішим лишається фітнес, хоча можна відмітити зменшення кількості дівчат, що обирають його для занять з фізичного виховання, від 83,3% до 71,8% протягом п’яти років.

Посилання

Apanasenko H. L., Dolzhenko L. P. (2007). Health standard and physiological reserves of the body. Theory and Methods of Physical Education and Sports. No. 1. P. 17-21.

Blahii O., ZakharinaYe. (2006). Analysis of morbidity in students of humanities universities. Theory and Methods of Physical Education and Sports. Kyiv, No. 4. P. 8-11.

Hryban G., Romanchuk V., Romanchuk S. (2014). The role of physical activity in students’ lives. Sport Science of Ukraine. No. 4(62). P. 57-62.

Hruzhevskyi V. O. (2014). The practicability of the use of innovative technologies in the development of person- centered motivation for physical education in students. Pedagogics, Psychology, Medical-Biological Problems of Physical Training and Sports. No. 3. P. 19-24.

Zavydivska N. O. (2010). Ways to optimize physical culture and sports activities of students of higher educational institutions. Physical education, sports, and health culture in modern society. No. 2(10). P. 50-54.

Krutsevych T. Yu., Vorobiov M. I., Bezverkhnia H. V. (2011). Control in physical education of children, adolescents, and youth. Kyiv: Olympic Press, 317 p.

Krutsevych T., Panhelova N. (2016). Current trends in the organization of physical education in higher educational institutions. Sports Bulletin of Prydniprovia. No. 3. P. 109-114.

Petruk L. A., Sinitsyna O., V., Sotnik O. V., Biruk I. D. (2019). The most popular sports sections among first-year students. Scientific Journal of National Pedagogical Drahomanov University. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). Kyiv: NPDU. Issue 3(111)19. P. 127-132.

Saidakov P. V., Kulish N. M. (2015). The influence of the most popular sports games in higher educational institutions on the development of students’ motor activity. Young Scientist. 20 No. 5(4). P. 173-175.

Physical education of students: textbook / edited by V. M. Koriahina. Lviv: Lviv Polytechnic. 2018. 494 p.

Опубліковано
2021-06-22
Як цитувати
Петрук, Л. А., Федорович, О. В., Бірук, І. Д., Сініцина, О. В., & Зарічанська , Л. О. (2021). ВИДИ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (6(137), 88-92. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).21