ОСОБЛИВОСТІ СИТУАЦІЙНОЇ ТА ОСОБИСТІСНОЇ ТРИВОЖНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗВО

  • Н.А. Дакал
  • О.Г. Черевичку
  • К.М. Смірнов
  • В. Зубко
Ключові слова: студенти, тривожність, учбова діяльність, рівні тривожності.

Анотація

У статті розглянуто прояв особистісної та ситуативної тривожності у студентів першого та третього курсу ЗВО. Тривожність розглядається з двох точок зору - ситуативної та особистісної. У першому випадка термін використовується для опису неприємного емоційного стану, пов'язаного з відчуттями напруги, очікування неблагополучного розвитку подій. У іншому випадку тривожність відчувається як переживання особистої загрози, підвищена чутливість до невдач та помилок, невдоволення собою. Високий рівень особистісної тривожності мають 55% студентів першого курсу та помірний рівень особистісної тривожності- 45%. Студенти першого курсу раніше постійно перебували у стінах рідної школи, а зараз вони опинилися в мало знайомій будівлі університету – від цього теж підвищується тривожність, та з’являється невпевненість. Студент, на відміну від школяра, змушений формувати нові стилі і стратегії поведінки в стінах вузу і форми засвоєння великої кількості інформації з різних дисциплін. У студентів 3-го курсу переважає низький рівень ситуативної тривожності (36,4%) і помірний рівень особистісної тривожності (63,6%). На третьому курсі починається процес спеціалізації, зміцнення інтересу до наукової роботі як відображення подальшого розвитку і поглиблення професійних інтересів студентів. Нагальна необхідність у спеціалізації часто призводить до звуження сфери різнобічних інтересів особистості та переоцінка студентами багатьох цінностей життя і культури. Вони стають більш впевненими у своїх можливостях у статусі студента, але можуть сумніватися щодо подальшого життя.

Посилання

Eisenk H. Psychological theories of anxiety: a textbook for universities / Ed. VMAstapova. SPb .: Peter. 2001. 247p.

Astapov VM Anxiety and anxiety. СПб.: Peter. 2001. 256 p.

Eisenk H. Psychological theories of anxiety textbook for universities Edited by V M Asta pova SPb Peter. 2001. 247 p.

Gabdreeva GS, Prokhorov AO Workshop on the psychology of states: a textbook, ed. А.О.Прохорова. M.: Speech. 2004. 480p.

Ermolaev O.Yu. Mathematical statistics for psychologists: a textbook. M.: Flint. 2002. 336 p.

Mukhina VS Age psychology: phenomenology of development, childhood, adolescence: textbook for students. universities. M.: Academy. 220с.

Nikitina AV Problems in communication of anxious teenagers // Psychology of the XXI century: Abstracts of the international interuniversity scientific-practical student conference. СПб. 2000. 177 p.

Ovchinnikova OV, Pung E.Yu. Experimental study of emotional tension in the situation of the exam // Psychological research. 2005; 4: 112–119.

Prikhozhan AM Anxiety in children and adolescents: psychological nature and age dynamics. 2nd ed. СПб.: Peter. 2007. 192 p.

Workshop on the psychology of states: a textbook / Ed. prof. О.А.Прохорова. SPb .: Speech. 2004.121-122.

Carvalho R.G., Novo R.F. Family socioeconomic status and student adaptation to school life: Looking beyond grades // Electronic journal of research in educational psychology. 2012. Vol. 10. No. 3. pp. 1209-1222.

Chen B.B. Rural-to-urban migrant children’s behaviors and adaptation within migration social contexts in China // Dimitrova R., Bender M., Van de Vijver, Fons J.R. (eds.) Global perspectives on well-being in immigrant families. NY .: Springer- Verlag New York, 2014. R. 75-94.

Опубліковано
2021-06-22
Як цитувати
Дакал, Н., Черевичку, О., Смірнов, К., & Зубко , В. (2021). ОСОБЛИВОСТІ СИТУАЦІЙНОЇ ТА ОСОБИСТІСНОЇ ТРИВОЖНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗВО. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (6(137), 50-53. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).12