ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ТЕХНІЧНИХ ДІЙ ЮНИХ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ

  • А. Гакман
  • М. Осадець
  • Н. Лимаренко
Ключові слова: методика навчання, технічна підготовленість, волейбол.

Анотація

Навчання руховим діям необхідно в будь-якій діяльності. У спорті навчання має свою специфіку, суть якої полягає в тому, що основна маса нового пізнається при освоєнні різноманітних рухових дій, які виступають в формі фізичних вправ. Метою даного дослідження було розробити методику навчання рухових дій у волейболі з використанням дидактичних засад навчальної діяльності і розвиваючого навчання та перевірити її ефективність в дослідно- експериментальної роботі. Результати. Показані результати впливу розробленої методики, на вміння диференціювати свої рухові дії і на фізичну підготовленість юних волейболістів. В даному дослідженні була зроблена спроба знайти способи вирішення найважливіших завдань, що стоять перед тренером. Це навчання дітей необхідним технічним прийомам швидше і ефективніше, ніж за традиційною методикою спираючись на основні моменти теорії навчальної діяльності та розвиваючого навчання. При цьому крім безпосереднього навчання техніці в волейболі в експерименті розвивали особистість і розумові здібності дітей. Для цього учні оволоділи основами навчальної діяльності, пов'язані з умінням аналізувати досліджуваний предмет, виділяти основні і другорядні елементи і їх взаємозв'язок, контролювати їх дії, оцінювати отримані в результаті результати і способи їх досягнення. Перші заняття, в експериментальній групі, показали, що моторна щільність навчально-тренувального заняття дещо знизилася. Це сталося внаслідок затрачання більшого часу на теоретичні розмови, обговорення виникаючих питань, роботі з тренажерною моделлю і випробуванням на ній основних частин досліджуваних рухових дій. Згодом це компенсувалося більш швидким оволодінням технікою рухових дій за рахунок більшої самостійності, більшої активності на заняттях і меншою кількістю помилок.

Посилання

Burla A. O. (2017). Struktura fizychnoi ta tekhnichnoi pidhotovky yunykh voleibolistiv. Sumy, 2017. S. 58–61. 2.Davydov V.V. (2008). Problemy rozvyvaiuchoho navchannia. M.: Dyrekt-Media. 613 c.

Liakhova T. P., Nemtseva K. (2019). Sportyvnyi vidbir yunykh voleibolistiv dlia zaniat u DIuSSh. Problemy i perspektyvy rozvytku sportyvnykh ihor i yedynoborstv u vyshchykh navchalnykh zakladakh, 2, 29-32.

Markov K.K. (2001). Pedahohycheskye y psykholohycheskye aspektы deiatelnosty trenera po voleibolu v trenyrovochnыkh y sorevnovatelnыkh protsessakh: dys...d-ra. ped. nauk. M.: RHUFK. 370 s.

Prekurat O., Koshura A. (2019). Navchannia rukhovym diiam u voleiboli. Visnyk Prykarpatskoho universytetu. Seriia: Fizychna kultura, (32), 103-108.

Shevchenko O.O., & Luchyk, V.I. (2016). Potochnyi kontrol shvydkisno-sylovoi pidhotovlenosti voleibolistiv 13-14 rokiv.

Sportyvni ihry, (2), 63-65.

Iushyna, O. V. (2020). Suchasni tekhnolohii navchannia voleibolu. Aktualni problemy osvity i nauky: dosvid ta suchasni tekhnolohii, 260-261.

Andrieieva O., Galan Y., Hakman A., & Holovach I. (2017). Application of ecological tourism in physical education of primary school agechildren. Journal of Physical Education and Sport, 17 (1), 7-15.

Filipe Manuel Clemente, Fernando Manuel Lourenço Martins & Rui Sousa Mendes (2015). There are differences between centrality levels of volleyball players in different competitive levels? Journal of Physical Education and Sport, 2015(Issue 2). pp. 272-276. doi:10.7752/jpes.2015.02041;

Gaetano Raiola (2014). Teaching method in young female team of volleyball. Journal of Physical Education and Sport 2014 (Issue 1), pp. 74 – 78.

Hakman, A., Nakonechniy, I., Moseychuk, Yu., Liasota, T., Palichuk, Yu., & Vaskan, I. (2017). Training methodology and didactic bases of technical movements of 9-11-year-old volleyball players. Journal of Physical Education and Sport, 17 (4), 2638–2642

Hakman, A., Vaskan, I., Kljus, O., Liasota, T., Palichuk, Y., & Yachniuk, M. (2018). Analysis of the acquisition of expertise and mastery of physical skills for performing techniques by young footballers. Journal of Physical Education and Sport, 18, 1237-1242.

Maria Giannousi, Fereniki Mountaki, George Karamousalidis, George Bebetsos & Efthimis Kioumourtzoglou (2016). Coaching behaviors and the type of feedback they provide to young volleyball athletes. Journal of Physical Education and Sport, 2016( Issue 4). pp. 1372 – 1380. DOI:10.7752/jpes.2016.04219

Resende Rui, Sarmento Hugo, Falcão William, Mesquita Isabel & Fernández Juan (2014). Coach education in volleyball: a study in five countries Journal of Physical Education and Sport, 2014 (Issue 4). pp. 475 – 484.

Опубліковано
2021-06-22
Як цитувати
Гакман, А., Осадець, М., & Лимаренко , Н. (2021). ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ТЕХНІЧНИХ ДІЙ ЮНИХ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (6(137), 46-50. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).11