ОСОБЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ШВИДКІСНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ У ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПЛАВАННЯМ

  • В. Ляшенко
  • В. Зубко
Ключові слова: швидкісна витривалість, плавання, школярі.

Анотація

У статті розглянуто підвищення спеціальної фізичної підготовки, зокрема, швидкісної витривалості у дітей середнього шкільного віку, які займаються плаванням. Підвищення швидкісної витривалості, є в даний час однією з актуальних проблем при заняттях з дітьми у спортивних секціях, яка вкрай гостро стоїть і в сучасному плаванні в цілому. На початку дослідження було проведено тестування, за результатами якого, не виявлено достовірних відмінностей між показниками хлопчиків обох досліджуваних груп, тобто на початок експерименту вони мали однаковий рівень розвитку функціональних здібностей, зокрема швидкісної витривалості. В процесі дослідження була використана методика, спрямована на розвиток швидкісної витривалості у дітей середнього шкільного віку. Після закінчення експерименту, було встановлено, що показники плавців експериментальної групи достовірно вище, в порівнянні з контрольною групою (62,1 ± 0,6с) в плаванні 2х50м. Він склав 56,2 ± 0,2 с. Достовірність відмінностей між цими показниками склала 9,33. У плаванні 25м без участі ніг результат плавців експериментальної групи склав 20,3 ± 0,8 с, а в контрольній - 25,8 ± 1,1с. Між ними встановлена достовірність відмінностей (t = 4,04). Зафіксовано позитивне зростання спортивних результатів юних плавців. Високий приріст результатів було виявлено в тесті Купера - 19%, плавання на дистанціях 25 метрів - 10%, 100 метрів - 9%, 800 метрів - 9% і 200 метрів - 8%. Вивчено вплив на функціональних стан дітей на протязі експерименту, застосування у тренувальному процесі вправ, не специфічних для плавців та спрямованих на підвищення рівню розвитку функціональних здібностей, які створювали передумови для найбільш ефективної спеціальної фізичної підготовки.

Посилання

Andriadi IP Didactic skills of a trainer and their formation: author. dis Cand. ped. Sciences: 13.00.04 / Andriadi I.P. - Moscow, 2016.- 26 p.

Anatomy of swimming / I. MacLeod; per. from English S.E. Borich. - Minsk: "Potpourri", 2013 - 200s.

Vlasenko N.V. Swimming with teaching methods: Swimming technique by the crawl method, crawl on the back, breaststroke: textbook. allowance. / N.V. Vlasenko, A.S. Krechetov. - Poltava, 2016 .- 42 p.

McDouglas J. D. Physiological testing of a high-class athlete / J. D. McDouglas; ed. J.D. McDouglas, H.E. Wanger, G.J. Green. - Moscow: Olympic Literature, 2012 .- 431 p.

Koshtur Y. Experimental methodology of floating for the advancement of the development of high-power skills of boys 13-14 years of pedagogical science: theory, history, innovation technologies, 2018, No. 6 (80) p. 88-98.

Grashchenkova Zh.V. Simulation of the formation of professional competency of the future swimming coaches in the study of professional // Grashchenkova Zh.V. // Compilation of scientific works "Edagogical sciences". Kherson, 2016. - Issue. LXX, volume 2. - p. 28.

Опубліковано
2021-04-16
Як цитувати
Ляшенко, В., & Зубко , В. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ШВИДКІСНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ У ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПЛАВАННЯМ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(134), 84-87. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.4(134).20