ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

  • Г.С. Ільницька
  • С.А. Семашко
  • О.В. Крівєнцова
Ключові слова: фізичне виховання, студенти, дистанційна освіта.

Анотація

Проведено порівняльний аналіз освітнього та педагогічного процесів НФаУ та ХНУРЕ з фізичного виховання із використанням технологій дистанційного навчання під час карантину. Предметом дослідження був освітній процес з фізичного виховання. Мета полягала у проведенні порівняльного аналізу організації освітнього процесу з фізичного виховання у НФаУ та ХНУРЕ в умовах дистанційної освіти. Методами дослідження були аналіз наукової літератури та Інтернет ресурсів, метод описової статистики. Висновки. Дистанційна освіта існує поряд з очною формою навчання і є її логічним взаємодоповненням. Вона має значні переваги у неперервності та систематичності освітнього процесу студентів; підвищує ефективність контролю з боку викладача; сприяє саморозвитку, набуттю нових практичних навичок у інформаційно-комунікаційному освітньому середовищі, що сприяє вдосконаленню педагогічної майстерності; підвищує якість теоретичних та практичних знань; надає студентам право вибору зручного часу для занять; надає рівні можливості для залученості студентів з різним станом здоров’я. Дистанційні технології навчання не можуть повноцінно замінити спілкування викладача і здобувачів вищої освіти, проте вони є потужним механізмом для спонукання до самоосвіти, що є важливою віхою у процесі становлення майбутнього фахівця, як професіонала своєї справи. Визначено схожості та відмінності в організації освітнього процесу з фізичного виховання.

Посилання

Byshevets, N.H. (2018). Zdorov'yazberezhuvalna tekhnolohiya navchannya maybutnikh uchyteliv fizychnoyi kultury v umovakh informatyzatsiyi osvity: avtoref. dys. kand. ped. nauk, Skhidnoyevropeyskyi nats. un-t im. L. Ukrayinky, Lutsk. 23 s.

Kosynskyi, E. (2011). Samootsinka stanu zdorov'ya studentiv i yikh motyvatsiya do zanyat fizychnym vykhovannyam. Moloda sportyvna nauka Ukrayiny. Lviv, Vyp. 15, T. 2. S. 106-109.

Kotvitska, A., Haliy L., Krutskykh T. (2020). Dystantsiyni tekhnolohiyi navchannya u Natsionalnomu farmatsevtychnomu universyteti. Naukovyi informatsiynyi zhurnal ―Novyi kolehium‖: problemy vyshchoyi osvity. Vyp. 3 (101), S. 54-57.

Kotvitska, A.A., Ovakimyan, O.S., Volkova, A.V. (2020) Osoblyvosti orhanizatsiyi navchannya v umovakh zahalnonatsionalnoho karantynu na prykladi dosvidu natsionalnoho farmatsevtychnoho universytetu. Farmatsevtychnyi chasopys, (2), 84–91. Available at: https://doi.org/10.11603/2312-0967.2020.2.11192 (accessed 10.03. 2021).

Lototska, A., & Pasichnyk, O. (2020). Orhanizatsiya dystantsiynoho navchannya v shkoli: metodychni rekomendatsiyi. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii- dustanciyna%20osvita-2020.pdf (accessed 25.02.2021).

Pakhomova, I. A. (2020). Karantyn: pravovi poshuki vysokotekhnolohichnoyi i prohresyvnoyi orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni VN Karazina. Seriya ―Pravo‖, (29), 221-225. Available at: https://doi.org/10.26565/2075-1834-2020-29-29 (accessed 01.03.2021).

Polozhennya pro dystantsiyne navchannya: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 25 kvitnya 2013 r. No466. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (accessed 8.03.2021).

Pro zatverdzhennya Vymoh do vyshchykh navchalnykh zakladiv ta zakladiv pislyadyplomnoyi osvity, naukovykh, osvitno-naukovykh ustanov, shcho nadayut osvitni posluhy za dystantsiynoyu formoyu navchannya z pidhotovky ta pidvyshchennya kvalifikatsiyi fakhivtsiv za akredytovanymy napryamamy i spetsialnostyamy: nakaz MON Ukrayiny vid 30.10.2013 r. № 1518. Available at: http://zakon2. rada.gov.ua/laws/show/z1857-13. (accessed 8.03.2021).

Pro orhanizatsiyni zakhody dlya zapobihannya poshyrennyu koronavirusu SOVID-19: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny (16 bereznya 2020 r.) No 406. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya- poshirennyu-koronavirusu-s-sovid-19 (accessed 25.02.2021).

Sysoyeva, S.O., & Osadcha, K.P. (2019). Stan, tekhnolohiyi ta perspektyvy dystantsiynoho navchannya u vyshchiy osviti Ukrayiny. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya: elektronne naukove fakhove vydannya, 70(2), 271-284.

Seletskaya, T.H. (2005). Yssledovanye motyvov, pobuzhdayushchykh studentok zanymatsya fyzycheskoy kulturoy y sportom. In Sovremennye problemy fyzycheskoy kulturoy y sporta: mater. VIII nauch. konf. molodykh uchenykh Dalneho Vostoka, Khabarovsk: DVHAFKS, S. 158-159.

Semenets, V.V., Svyd, Y.V., & Saykovskaya, L.F. (2018). Metodyka povyshenyya kachestva podhotovky tekhnycheskykh spetsyalystov (Doctoral dissertation, BHUYR).

Tkachuk, V.V., Yechkalo, Yu.V., Taraduda, A.S., & Steblivets, I.P. (2020). Dopovnena realnist yak zasib realizatsiyi dystantsiynoho navchannya v umovakh karantynu. Vyp. 22 (4). S. 43-53. Available at: https://DOI: https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.22(4)-4. (accessed 25.02.2021).

Tomashchuk, O.H., & Senko, V.I. (2018). Orhanizatsiya fizychnoho vykhovannya studentiv zakladiv vyshchoyi osvity u suchasnykh umovakh. Naukova dumka suchasnosti i maybutnoho, S. 64-66.

Shkola, O.M., & Shtonda, S.A. (2015). Vplyv rukhovoyi aktyvnosti na zdorovyi sposib zhyttya studentiv VNZ. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kultury (fizychna kultura i sport), (3 (2)), S. 372-374.

Shchodo osoblyvostey orhanizatsiyi osvitnoho protsesu pid chas karantynu: Lyst MON vid 25.03.2020 r. No1/9-176. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-osoblivostej-organizaciyi-osvitnogo-procesu-pid-chas-karantinu (accessed 26.02.2021).

Westrupp, E.M., Karantzas, G., Macdonald, J.A., Olive, L., Youssef, G., Greenwood, C.J., ... & Olsson, C. A. (2020). Study protocol for the COVID-19 Pandemic Adjustment Survey (CPAS): a longitudinal study of Australian parents of a child 0–18 years. Frontiers in psychiatry, 11, 903.

Опубліковано
2021-04-16
Як цитувати
Ільницька, Г., Семашко, С., & Крівєнцова , О. (2021). ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(134), 55-60. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.4(134).13