ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗАХИСТУ СТУДЕНТІВ ЗВО, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПЛАВАННЯМ

  • Н.А. Дакал
  • О.Г. Черевичко
  • К.М. Смірнов
Ключові слова: механізми психологічного захисту, плавання, студенти, полоспецифічні особливості.

Анотація

Психологічні механізми захисту проявляються у студентів, як регулятивна система, яка включається в дію в ситуації внутрішнього або зовнішнього конфлікту. Виходячи з неї, студенти найчастіше проявляють такий механізм захисту як заміщення, регресія, та компенсація. Розглядаючи прояв захисних механізмів у хлопців та дівчат ми отримали наступні показники: реактивні утворення (73% у дівчат і 51% у хлопців) і проекція (73% у дівчат і 54% у хлопців) (р <0,05); у хлопців переважає: придушення (65% у хлопців і 45% у дівчат) і інтелектуалізація (69% у хлопців і 56,1% у дівчат) (р <0,05). Нами виявлені відмінності у виборі домінуючого механізму психологічного захисту студентами, які займаються плаванням. Провідним механізмом у досліджуваного контингенту є заміщення, а найменш віддається перевага – придушенню. В процесі дослідження визначено прояв основних механізмів психологічного захисту у студентів, які займаються плаванням та проаналізовані окремі види захисту з описанням поло специфічних особливості системи захисних механізмів і рівень їх враженості в залежності від статевих відмінностей.

Посилання

Anisimov AI, Kireeva NN. (2014) Psychological protection as an indicator of student's social health. Psychology of learning. 1. P. 84-100.

Goryachikh AV, Saitova MA (2014) Mechanisms of psychological defense as a means of student's personal development. Innovation. Intelligence. Culture. XXI All-Russia. (with international participation) scientific-practical. conf. young scientists and students. Tyumen. Р. 255-259.

Kirgibaum EI, Eremeeva AI (2000) Psychological protection. M.: Smysl.87s.

Kuvshinova TI, Kuvshinov Yu. A. (2014) Interrelation of psychological defense mechanisms with character accentuations in students // Modern problems of science and education. 3. URL: http: // http: www.sience-education.ru / ru / article / view & id = 13140

Libina EV, Libin AV (1998) Styles of response to stress: psychological defense or coping with difficult circumstances // Human style: psychological analysis. M .: Smysl. Р. 190-204.

Lyashenko V.M., Portna I.L., Gavrilova N.G. (2018) Leading mechanisms of psychological defense in athletes of different sexes. Science hour writing of the National Pedagogical University IM. M.P. Dragomanova. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). Kiev. 3. S. 65-68.

Malikova TV, Mikhailov LA, Solomin VP, Shatrova OV (2008) Psychological protection: directions and methods. SPb.231 p.

Morozova I. S., Panasenko E. A. (2015) The relationship of psychological defense mechanisms with coping strategies among first-year students. Theory and practice of social development. 18. P. 345-349.

Filippovich VI (2014) The relationship of resilience and psychological defenses in borderline mental disorders and in norm. Vestn. Kemerov. state University. 4-1 (60). Р. 135-139.

Опубліковано
2021-04-16
Як цитувати
Дакал, Н., Черевичко, О., & Смірнов , К. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗАХИСТУ СТУДЕНТІВ ЗВО, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ ПЛАВАННЯМ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(134), 36-39. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.4(134).09