ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВИДАМ ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ

  • А. М. Єфременко
  • В. В. Шутєєв
  • Я.Б. Крайник
  • Т. М. Шутєєва
  • О. В. Ленська
Ключові слова: самоефективність, фокус, освітній процес, методи навчання.

Анотація

Навчальний процес майбутніх тренерів з виду спорту потребує застосування ефективних підходів організації практичних занять. Мета роботи. Пошук шляхів оптимізації процесу навчання студентів видам легкої атлетики. Методи дослідження: аналіз науково-методичних джерел; узагальнення; конкретизація. Результати. Визначені протиріччя в процесі навчання видам легкої атлетики здобувачів вищої освіти, які займаються різними видами спорту, та представлені шляхи їх нівелювання. Висновки. Організація навчального процесу здобувачів вищої освіти має забезпечувати формування єдиного освітнього простору. Включення здобувача освіти у процес формування цього простору відбувається на практичних заняттях та при організації самостійної роботи. Натомість, диференціація навчального процесу має відбуватися з урахуванням індивідуальних і групових особливостей здобувачів вищої освіти. Представлені підходи дозволяють збільшити участь здобувачів освіти у формуванні навчального процесу.

Посилання

Abswoude, F., Buszard, T., van der Kamp, J., & Steenbergen, B. (2020). The role of working memory capacity in implicit and explicit sequence learning of children: Differentiating movement speed and accuracy. Human movement science, 69, 102556.

Bartlett, R., & Bussey, M. (2012). Sports biomechanics: reducing injury risk and improving sports performance. 2nd ed. London; New York: Routledge

Bezodis, N. E., North, J. S., & Razavet, J. L. (2017). Alterations to the orientation of the ground reaction force vector affect sprint acceleration performance in team sports athletes. Journal of sports sciences, 35(18), 1–8.

Bobrownicki, R., MacPherson, A. C., Collins, D., & Sproule, J. (2019). The acute effects of analogy and explicit instruction on movement and performance. Psychology of Sport and Exercise, 44, 17–25.

Carr, G. (1999). Fundamentals of track and field. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

Di Tore, P.A., Schiavo, R., & D’Isanto, T. (2016). Physical education, motor control and motor learning: Theoretical paradigms and teaching practices from kindergarten to high school. Journal of Physical Education and Sport, 16(4), 1293–1297.

Erciş, S. (2018). Comparison of Mental Skills of Elite and Non-Elite Athletes. Journal of education and training studies, 6, 72–75.

Kal, E., Proseé R., Winters, M., & van der Kamp, J. (2018). Does implicit motor learning lead to greater automatization of motor skills compared to explicit motor learning? A systematic review. PLoS ONE, 13(9), e0203591.

Lewthwaite, R., & Wulf, G. (2017). Optimizing motivation and attention for motor performance and learning. Current Opinion in Psychology, 16, 38–42

Murray, J., Harris, C., Adams, K., Berning, J., & Debeliso, M. (2017). A Comparison of Resisted and Assisted Sprint Training in Collegiate Sprinters. Medicine and Science in Sports and Exercise, 3(7), 24–37.

Nagovitsyn, R.S., Senator, S.Y., Maximova, E.B., Neverova, N.V., & Sokolnikova, E.I. (2017). Continuous professional education of teachers of physical education with the additional qualification in the field of foreign languages on the basis of competency-based approach. Journal of Physical Education and Sport, 17(supplement issue 4). 2170–2178. http://doi.org/10.7752/jpes.2017.s4224

Newland, A., Newton, M., Finch, L., Harbke, C. R., & Podlog, L. (2013). Moderating variables in the relationship between mental toughness and performance in basketball. Journal of Sport and Health Science, 2(3), 184–192.

Nishimura, S., Miyazaki, A., Kinomura, Y., Kizuka, T., & Okade, Y. (2020). Identifying an effective technique to improve the sprinting performance of male high school students who have a low sprinting ability. Journal of Physical Education and Sport, 20, 2021–2029.

Pascua, L. A., Wulf, G, & Lewthwaite, R. (2015). Additive benefits of external focus and enhanced performance expectancy for motor learning. Journal of Sports Science, 33, 58–66.

Raiola, G., & Di Tore, P.A. (2017). Motor learning in sports science: Different theoretical frameworks for different teaching methods. Sport Science, 10, 50–56.

Seifert, L., Araújo, D. Komar, J., & Davids, K. (2017). Understanding constraints on sport performance from the complexity sciences paradigm: An ecological dynamics framework. Human Movement Science.

Schmidt, R. A., & Lee, T. D. (2013). Motor learning and performance: from principles to application, Ed 5. Champaign, IL: Human Kinetics.

Tzetzis, G., & Lola, C. A. (2010). The role of implicit, explicit instruction and their combination in learning anticipation skill, under normal and stress conditions. International Journal of Sport Sciences and Physical Education, 1, 54–59.

Tzetzis, G., & Lola, A. C. (2015). The effect of analogy, implicit, and explicit learning on anticipation in volleyball serving. International Journal of Sport Psychology, 46, 152–166.

Withagen, R., Araújo, D. & de Poel, H. J. (2017). Inviting affordances and agency. New Ideas in Psychology, 45, 11–18.

Yanova, M. G., Yanov, V. V., Kravchenko, S. V., & Vetrova, I. V. (2019). Professional competences of physical education teachers: structural and component analysis. J. Sib. Fed. Univ. Humanit. Soc. Sci, 19, 1–5. http://doi.org/10.17516/1997- 1370-0477

Опубліковано
2021-03-22
Як цитувати
Єфременко, А. М., Шутєєв, В. В., Крайник, Я., Шутєєва, Т. М., & Ленська , О. В. (2021). ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВИДАМ ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (3(133), 46-49. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.3(133).09