МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ З ЕЛЕМЕНТАМИ ДЗЮДО ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • О.П. Пилипчук
  • І.М. Скрипка
Ключові слова: дзюдо, фізкультурно-оздоровчі заняття, діти з особливими освітніми потребами, рухливі ігри.

Анотація

В статті визначено, що пріоритетний напрям державної політики у сфері освіти це створення умов особам з інвалідністю, дітям з різними порушеннями їх фізичного та психічного розвитку з метою реалізації їх прав на рівний доступ до якісної освіти, розвиток особистих інтелектуальних і професійних можливостей. Підтверджено дані щодо необхідності не лише організації навчального процесу за індивідуальною програмою розвитку, але і важливість також врахування психологічної та мотиваційної складової навчання дітей з особливими освітніми потребами. Аналіз літературних джерел та останніх досліджень підтвердив необхідність розробки та застосування новітніх технологій у фізкультурно-оздоровчій роботі, а саме розробки методики фізкультурно-оздоровчих занять із застосуванням елементів різних видів спорту для дітей з особливими освітніми потребами.

Розроблено методику фізкультурно-оздоровчих занять для дітей з особливими освітніми потребами з використанням елементів дзюдо та визначено особливості проведення занять для дітей з особливими освітніми потребами з використанням рухливих ігор з елементами дзюдо. На фізкультурно-оздоровчих заняттях для дітей з особливими освітніми потребами використовували рухливі ігри з елементами одноборств з метою удосконалення та формування рухових навичок.

Посилання

Bogdanovskaya, N. V., Malikov, M. V., Gostishchev, V. M., Ivanskaya, A. V. (2018), "Features of the organization of physical culture and health work with children with special needs in preschool institutions", Naukovyy visnyk Pivdennoukrayinsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynsʹkoho : zb. nauk. pr. vol.3, рр. 7-11.

Borisenko, L.L. (2018). "Physical culture as an inclusive environment " Systema nadannya osvity dityam z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh suchasnoho zakladu : Zbirnyk za materialamy VI Vseukr. naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (12 hrudnya 2018 roku). – Lysychansʹk : FOP Chernov O. H., рр. 23-26

Goropakha, N.M. (2014), "Physical education of preschoolers and younger students in the context of inclusive education: problems of continuity and prospects ", Onovlennya zmistu, form ta metodiv navchannya i vykhovannya v zakladakh osvity. vol.. 10., Рр.. 11-15. available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2014_10_6

Zakon Ukrayiny, (2017), "Pro osvitu" // Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny ( VVR).. vol. 30, р. 1

Ivakhnenko, A.A. (2013), "Correction and development of psychomotor function of deaf children of primary school age by means of mobile games", Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu : zb. nauk. pratsʹ / za red. S. S. Yermakova. – Kharkiv, vol. 3., рр 66-68.

Kompanets, N.M., Lutsenko, I.V., (2018), Navchalʹno-metodychnyy posibnyk : "Modeling of individual development of a child with special educational needs in the conditions of inclusive school", К., рр. 66.

Nakaz Ministerstva molodi ta sportu Pro orhanizatsiiu navchalno-trenuvalnoi roboty dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil: pryiniatyi 17 cichnia 2015 # 67. [Order of the Ministry of Youth and Sports On the organization of educational and training work of children's and youth sports schools from January 17 2015, № 67]. Ofitsiynyy visnyk Ukrayiny – Official Gazette of Ukraine, 12, 250. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/l438434

Matveev, S.F., Kohut, I.O., Goncharenko, E.V. (2013), "Pedagogical bases of carrying out of training employments with sportsmen who have deviations of mental development: the textbook". Kyiv: TOV «NVP «Interservis», рр..123

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro inklyuzyvno-resursnyy tsentr» № 545 vid 12 lypnya 2017 r. ( Iz zminamy, vnesenymy z·hidno z Postanovoyu KM № 617 vid 22.08.2018 ) // Uryadovyy kurʺyer. Vol/ № 137.

Social and life practice of children with intellectual disabilities in educational rehabilitation centers : Praktyko zoriyentovanyy posibnyk / Za red. I.H. Yermakova, K.S. Torop, K.V. Reydy. – Dnipro: “Innovatsiya”, 2018. Рр.. 385.

Skrypka, I.M., Chkhaylo, M.B. (2020) "Features of the use of means of judo in special boarding schools for children with hearing impairments ", Naukoviy chasopis NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 15 : Naukovo-pedahohichni problemi fizichnoi kulturi (fizichna kultura i sport). 3 К (123) рр. 394–399.

Turyanytsya, I.S. (2017), "Judo as a means of developing physical qualities and coordination abilities of students " Naukoviy chasopis NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 15 : Naukovo-pedahohichni problemi fizichnoi kulturi (fizichna kultura i sport). vol.. 5 (87). - P. 120-123.

Shevchenko, S.M. (2019), "Peculiarities of educational, corrective and developmental work in a special school of different types in 1999-2000 of independent Ukraine " Zb. nauk. pratsʹ «Molodyy vchenyy» vol. 5.2 (69.2) May, pp. 37-41.

Shishlova, I.O. (2019), "Health physical culture and sports in raising the emotional tone of participants in the process of social adaptation of children with special educational needs in an inclusive education " Zbirnyk naukovykh pratsʹ, Kharkiv : KHDAFK. 214–222.

Опубліковано
2021-01-27
Як цитувати
Пилипчук, О., & Скрипка , І. (2021). МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ З ЕЛЕМЕНТАМИ ДЗЮДО ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (1(129), 83-87. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.1(129).18