ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ
Анотація
Мета роботи – визначити та узагальнити принципи реалізації особистісно-діяльнісного підходу до фізичного виховання у вищих навчальних закладах задля уникнення прорахунків та недоліків у сучасних умовах розбудови системи вищої освіти України. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури і джерел інформаційної мережі Інтернет із досліджуваної проблеми.
Визначено, що необхідною умовою оптимізації фізичного виховання студентів є організація особистісно- діяльнісного підходу до фізичного вдосконалення. В його основі повинна лежати ідея педагогіки співробітництва, реалізація якої враховує принципи демократизації та гуманізації, оптимізації та інтенсифікації навчально-тренувального процесу. Відповідно до цих принципів необхідно переорієнтувати навчально-тренувальний процес із репродуктивного на творчий з формуванням у студентів усвідомленої потреби у фізичному вдосконаленні. З цією метою навчальний процес повинен бути в першу чергу насичений відомостями з області особистої і соціальної гігієни, фізіології, психології, теорії і методики фізичного виховання, які формують науково обґрунтовані погляди на соціально-біологічну сутність, на роль і можливості фізичної культури в розвитку людини. У цьому сенсі заняття з фізичного виховання повинні поступово перетворитися в уроки пізнання себе, свого організму, своїх моральних і вольових якостей, духовних і фізичних можливостей.
Посилання
Vydrin V. M. (1995), «Non-professional (non-professional) physical education», Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury, no. no. 5-6, рр. 15-17.
Honchar O.V. (2012), «The latest technologies of subject-subjective interaction of participants in the educational process
of higher education», Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, no. 3, рр. 40-44. 3.Drachuk, S.P. (2005), ―Prospects of boys‘ physical condition correction in conditions of higher educational establishment‖, Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi, vol. 1, pp. 53–56.
Ermakov, S.S. and Ivashhenko, S.N. and Guzov V.V. (2012), «Features of students' motivation to apply individual programs of physical self-training», Fizicheskoe vospitanie studentov, no. 4, рр. 59-61.
Lukavenko A. V., Yedynak H. A. (2012), «Differentiated approach to improvement of the psychophysical state of freshmen of higher educational institutions as a problem of the field of physical education», Pedahohika, psykholohiia ta medyko- biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, no. 2, рр. 66-70.
Petrytsa P. M. (2017), «Formation of personal physical culture of students»Visnyk Prykarpatskoho nats. u-tu imeni Vasylia Stefanyka. Seriia : Fizychna kultura, no. no. 27-28. рр. 334–337.
Ortins‘kij V.L. Pedagogika vishchoyi shkoli [High establishment education], Kiev, Centre of academic environment Publ., 2009, 472 p.
Furman, Y.M., and Miroshnichenko, V.M. and Drachuk, S.P. (2013), Perspektyvni modeli fizkulturnoozdorovchykh tekhnologii u fizychnomu vikhovanni studentiv vyshchikh navchalnykh zakladiv [Promising models of health related physical culture technologies in physical education of higher educational establishments‘ students], Olympic Literature, Kiev, Ukraine.
Shyian B. M. (2001), Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education], Ternopil: Navch. knyha – Bohdan, Ternopil, Ukraine.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.