ОСОБЛИВОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ БУКОВИНИ (ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ) ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст.

  • О.О. Цибанюк
  • Ю.А. Курнишев
Ключові слова: Буковина, вчителі, гімнастика, кадри, курси.

Анотація

Отже, особливостями післядипломної педагогічної освіти Буковини в галузі фізичного виховання першої половини ХХ ст. стали сформована потреба у висококваліфікованих кадрах як для системи освіти, так і для громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, що діяли на теренах краю. Крім того, була створена потужна система законодавчого регламентування підготовки фахівців галузі фізичної культури і спорту, зокрема вчителів гімнастики. Але об’єднання всіх форм підвищення кваліфікації в єдину державну систему, оформлення дотичного закладу та систематична діяльність стали можливими лише в 40-их рр. ХХ ст. Автором виокремлено форми підвищення кваліфікації досліджуваного періоду: вивчення передового педагогічного досвіду, відвідування уроків, методичні рекомендації, конкурси, спартакіади. На початку 50-их рр. ХХ ст. значну увагу приділяли фізичному вихованню та військовій підготовці: систематично проводили предметні олімпіади, конкурси та експедиції, різноманітні спортивні змагання, військово-спортивні ігри тощо.

Посилання

Boyarska-Homenko A. (2019) Rozvitok pitan osvIti doroslih u pedagogIchnIy dumtsI Avstryi. Pedagogichni nauki. №86. 18-22.

(1908) Himnastychno-pozharnychyy kurs. Narodna sprava. 22-23. 9-10.

Dariychuk C.V. (2018) Tilovykhovna ta zdorovʼyazberihayucha tematyka sotsial-demokratychnoyi presy Bukovyny pochatku XX st. Sotsialʹno-humanitarni nauky ta suchasni vyklyky. 277-280.

(1909) Zapomohy dlya Syichey. Hromadyanyn. 20 sichnya. p.4.

Padalka H.M. (2008) Pedahohika mystetstva. Teoriya i metodyka vykladannya mystetsʹkykh dystsyplin 274 p.

Rudnytsʹka O.P. (2002) Pedahohika: zahalʹna ta mystetsʹka: navch. pos. 270 p.

Kozyr A.V. (2016) Osnovni tendentsiyi rozvytku mystetsʹkoyi osvity na suchasnomu etapi. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty. № 3. 25-37.

Kuznetsova V.M., Shevernytsʹka N.M. (2017) Suchasni tendentsiyi mystetsʹkoyi osvity. Mystetsʹka osvita. № 3. 15-19.

Kurs pozharnycho-himnastychnyy Soyuza Sichey na Bukovyni. Hromadyanyn. 10 sichnya. 2-3.

Lavrynetsʹ A.P. (2018) Suchasni tendentsiyi mystetsʹkoyi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity. Journal ScienceRise: Pedagogical Education №4(24). 47-50.

Otych O.M. (2009) Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoyi indyvidualʹnosti maybutnʹoho pedahoha profesiynoho navchannya: teoretychnyy i metodychnyy aspekty: monohrafiya. 752 p.

Oliynyk V.V. (2012) Sʹohodennya ta perspektyvy rozvytku pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity. Postmetodyka. № 4 (107). 2-6.

Syichovi visti. Hromadyanyn. (1909). №.21-22. 4-5.

Sushchenko T.I. (2007) Kontseptsiya rozvytku pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity. Pislyadyplomna osvita v Ukrayini. № 1. 23-27.

Tymchuk L.I. (2015) Systema osvity doroslykh v Ukrayini (50-80-ti roky XX st.). Osvita doroslykh: teoriya, dosvid, perspektyvy. №1(10). 123-134.

Ustynova N. (2006) Rozvytok tvorchoho potentsialu vchytelya u systemi pislyadyplomnoyi osvity: avtoref. dys. … kand. ped. Nauk. 24 p.

Tsybanyuk O. (2008) Upravlinnya systemoyu fizychnoho vykhovannya shkolyariv na Bukovyni (druha polovyna ХІХ – pochatok ХХ stolittya) : dys. kand. ped. nauk : 13.00.01. 265 p.

Yachnyuk I. (2015) Istorychni etapy profesiynoyi pidhotovky vchyteliv fizychnoyi kulʹtury na Bukovyni. Istorychni, filosofsʹki, pravovi y kadrovi problemy fizychnoyi kulʹtury. 23-26.

Опубліковано
2019-12-25
Як цитувати
Цибанюк , О., & Курнишев , Ю. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ БУКОВИНИ (ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ) ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (12(120), 113-117. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2019.12(120)19.23