СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
Анотація
Нині особливої уваги потребує питання підготовки магістрів гуманітарного напрямку, зокрема, майбутніх учителів та викладачів фізичної культури, які приймають активну участь у формуванні здорового способу життя учнівської та студентської молоді. У статті здійснено обґрунтування сучасних підходів до професійної підготовки майбутніх магістрів середньої освіти з фізичної культури у закладах вищої освіти України. У ситуації відсутності освітнього стандарту спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) за другим (магістерським) рівнем вищої освіти, наразі у вітчизняному освітньому просторі виокремлено досить широкий спектр підходів щодо розуміння статусу та специфіки організації професійної підготовки майбутніх магістрів середньої освіти з фізичної культури. Різноманітність освітньо-професійних програм їх підготовки виявляється в змісті, структурній побудові, забезпеченні варіативної частини, різних підходах щодо практичної підготовки та організації державної атестації. Підвищення ефективності підготовки магістрів середньої освіти з фізичної культури вбачаємо у встановленні доцільного співвідношення між фундаментальною та професійно-педагогічною складовими, між теоретичним та практично- діяльнісним компонентами освітнього процесу; формуванні у майбутніх фахівців інтересу до професійно-педагогічних знань, професійної сaмoaктуaлiзaцiї та сaмoвизнaчeння.
Посилання
Bіelikova, N.O. (2013), "Cuchasnyi pohliad na perspektyvy modernizatsii vyshchoi fizkulturnoi osvity", Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 15. «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), Vol. 12 (39), рр. 9-14.
Bіelikova, N.O. (2013), "Suchasni tendentsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu", Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. Seriia : Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, Vol. 112, Т. 2, рр. 52-56.
Vitvitskaya, S.S. (2011), "Teoretychni i metodychni zasady pedahohichnoi pidhotovky mahistriv v umovakh stupenevoi osvity" : avtoref. dys ... d-ra ped. nauk: 13.00.04, Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Ivana Franka, 42 р.
Koval'chuk, A.N. (2016), "Pidhotovka mahistriv humanitarnykh spetsialnostei do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti v umovakh stupenevoi osvity": avtoref. dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04, PVNZ «Dnipropetrovskyi universytet imeni Alfreda Nobelia», 20 р.
Rashkevych, Yu.M. (2014), "Bolonskyi protses ta nova paradyhma vyshchoi osvity": monohrafiia [Bologna Process and New Paradigm of Higher Education: Monograph]. Lviv: Lvivskoi politekhniky Publ., 168 p. [in Ukrainian].
Sharov, S. (2019), "Analiz navchalnoho planu pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity druhoho (mahisterskoho) rivnia humanitarnoho napriamku", Molod i rynok, № 3 (170), рр. 131-136.
Yashchuk, S.M. (2016), "Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky mahistriv tekhnolohichnoi osvity u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh": avtoref. dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.04; 13.00.02, Umanskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Pavla Tychyny, 42 р.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.