ЗМІНИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ПІДСУМКАМИ ЗАСТОСУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ «СПОРТИВНА БОРОТЬБА»

  • Ю.А. Ткач
  • А.М. Окопний
  • М.П. Пітин
  • В.О. Левчук
Ключові слова: зміст, ефективність, засоби, боротьба, учні, показники, тестування.

Анотація

Заняття фізичною культурою побудовані за модульною системою і характеризується спрямованістю на реалізацію принципу варіативності. Мета: з‟ясувати ефективність застосування варіативного модулі «Спортивна боротьба» у фізичному вихованні старшокласників. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури та джерел мережі інтернет; аналіз документальних матеріалів; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Організація. Упродовж 2017–2019 навчальних років в дисципліну «Фізична культура» був введений варіативний модуль «Спортивна боротьба». У 2017–2019 навчальних роках було залучено 53 учнів 10 класів та 74 учнів 11 класів. Результати. Зафіксовано достовірне (р≤0,01) покращення результатів за більшістю показників. За відсотковими значеннями зміни становили у хлопців від 7,39% до 50,57% та у дівчат від 4,98% до 56,99% від вихідного рівня. Характерних особливостей адаптації до специфічних навантажень за результатами тестів комплексного характеру між представниками 10 та 11 класів не виявлено.

Посилання

Anokhin, N.V., Karavaev, D.V. (2005), Sportivna borotba yak zasib vikhovannya fizichnoi kulturi ta zdorov'ya pidrostayuchoho pokolinnya. Fizichna kultura i sport v suchasnomu suspilstvi : mater. Vseross. nauch. konf. – Khabarovsk,. рр. 6– 11.

Balushka L. (2014) Vpliv zasobiv sportivnoi borotbi na pokazniki fizichnoi pidhotovlenosti litseyistiv. Sportivna nauka Ukraini. рр.17–21.

Volnaya borba: muzhchiny, zhenshchiny (2012). Uchebnaya programma dlya detsko-yunosheskikh sportivnykh shkol, spetsializirovannykh detsko-yunosheskikh shkol olimpiyskogo rezerva, shkol vysshego sportivnogo masterstva i spetsializirovannykh uchebnykh zavedeniy sportivnogo profilya. ASBU. 95 р.

Dubovis, M. S., Tsvek, S. F. (2000) Planuvannya navchalnoi roboti z fizichnoi kulturi v 5- 11 klasakh : metod. rek. Kiyiv: Pedahohichna presa, 2000. 164 р.

Balushka L. M., Tkach Yu. A., Khimenes Kh. R., Okopniy A. M., Pitin M. P. (2020) Efektivnist vikoristannya zasobiv borotbi u fizichnomu vikhovanni uchniv vikom 15-16 rokiv. Naukoviy chasopis Natsionalnoho pedahohichnoho universitetu imeni M.P.Drahomanova. Seriya 15. Naukovo-pedahohichni problemi fizichnoi kulturi (fizichna kultura i sport): zb. naukovikh prats. Vip. 3 (123) 20. рр. 9–16.

Ilnitska H. S., Ilnitska L. V., Ilnitskiy S. V. (2018) Fizichna kultura. 10 klas. Riven standartu. Kharkiv. : Osnova, 112 р.

Krutsevich, T.Yu., Vorobyov, M.I., Bezverkhnya, H.V. (2011), Kontrol u fizichnomu vikhovanni ditey, pidlitkiv i molodi: navch. posib. Kiyiv : Olimp. l-ra. 224 р.

Pistun, A.I. (2008), Sportivna borotba. Lviv: «Triada plyus», 864 р.

Stefanishin M. V. (2017) Diferentsiatsiya otsinyuvannya fizichnoi pidhotovlenosti shkolyariv 10–11 klasiv: avtoref. dis. … kand. nauk z fiz. vikhovannya ta sportu: [spets.] 24.00.02. Lviv. 20 р.

Navchalna prohrama z fizichnoi kulturi dlya zahalnoosvitnikh navchalnikh zakladiv 10 – 11 klasi. Riven standartu. 2010. 45 р.

Navchalna prohrama z fizichnoi kulturi dlya zahalnoosvitnikh navchalnikh zakladiv 10 – 11 klasi. Riven standartu. 2017. 164 р.

Stroot, S. A. (2014), Case Studies in Physical Education: Real World Preparation for Teaching. Routledge, 156 p.

Reiman, M. P., Manske, R. C. (2009), Functional testing in human performance. Champaign IL : Human Kinetics. 308 p.

Mosston, M. (1996), Teaching phisical education. Merrill Books, 1996. 238 p.

Stepanchenko, N. I., Briskin, Y. A. (2019), Dispositional factors of personality professional development of the future teachers of physical education and sport. Physical education of students. 4. р. 202–8.

Dragnev, Y. V. (2012), Modern Reality of Professional Development of a Future Teacher of Physical Culture: Informative-Educational Environment. European Researcher. Vol. (21), 5–2, P. 657–8.

Danylevych, M., Romanchuk, O., Hribovska, I., Ivanochko, V. (2017), Pedagogical conditions of innovative educational technologies introduction into the professional training of future specialists in the field of physical education and sport. Journal of Physical Education and Sport. 17(3);171:1113–9. DOI: 10.7752/jpes.2017.03171.

Опубліковано
2020-09-27
Як цитувати
Ткач, Ю., Окопний, А., Пітин, М., & Левчук, В. (2020). ЗМІНИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ПІДСУМКАМИ ЗАСТОСУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО МОДУЛЯ «СПОРТИВНА БОРОТЬБА». Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (5(125), 144-151. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.5(125).29