СТРУКТУРА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У КОНТЕКСТІ ІНТРОВЕРТНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ФАХІВЦЯ

  • І. А. Максимчук
  • А. О. Малихін
  • І. І. Демченко
  • Л. М. Височан
  • Л. В. Філоненко
  • Г.О. Білозерська
  • Ю.М. Лісніченко
  • Б. А. Максимчук
Ключові слова: компетентність, В. Сухомлинський, складові педагогічної майстерності, технології педагогічної дії, педагогічні здібності, учитель фізичної культури.

Анотація

На етапі розквіту постіндустріального суспільства, збільшення обсягу інформації, зниження рухової активності громадян через розвиненість інфраструктури, транспортних зв’язків та мережі сервісів фізична культура виходить на перший план і є однією з головних превентивних ланок у попередженні «хвороб ІІІ тисячоліття». З іншого боку, всі вищенаведені фактори, а надто – інформаційний, висувають нові вимоги до вчителя фізичної культури, який уже не може обмежитися лінійним викладом змісту освіти, має відповідати вимогам часу, орієнтуватися в багатьох суміжних з педагогікою сферах – інформатиці, психології, соціології, екології тощо.

Визначального значення розвиток педагогічної майстерності набуває в підготовці майбутнього вчителя фізичної культури як творчої, всебічно розвиненої особистості, який зможе зацікавити учнів, правильно вмотивувати їх навчальну діяльність. Володіння педагогічною майстерністю майбутніми учителями фізичної культури передбачає організацію навчання на засадах гуманізму, діалогу і співробітництва, адже в ній акумулюється соціокультурний, інтелектуальний, моральний потенціал студентів і викладачів.

Посилання

Ihnatiev, O. V. (1966). Developing pedagogical skills during teaching placement of physical education students. Proceedings of the 21st Scientific Conference on Research Activities of the Institute in 1965 (Physical Education Section). Kharkiv:

H. S. Skovoroda Kharkiv State Pedagogical University.

Yakobson, P. M. (1969). Psychological issues in the motivation of human behaviour. Moscow: Education. 3.Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V., & Kryvonos, I. F. (2008). Pedagogical skills (3rd ed.). Kyiv: A. M. Bohdanova.

Bakhmat, N., Maksymchuk, B., Voloshyna, O., Kuzmenko, V., Matviichuk, T., Kovalchuk, A. … Maksymchuk, I. (2019). Designing cloud-oriented university environment in teacher training of future physical education teachers. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1323-1332.

Behas, L., Maksymchuk, B., Babii, I., Tsymbal-Slatvinska, S., Golub, N., Golub, V. … Maksymchuk, I. (2019). The influence of tempo rhythmic organization of speech during gaming and theatrical activities on correction of stammering in children. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1333-1340.

Bezliudnyi O., Kravchenko O., Maksymchuk B., Mishchenko M., Maksymchuk, I. (2019) Psycho-correction of burnout syndrome in sports educators (2019). Journal of Physical Education and Sport, 19 (3), Art 230 pp. 1585.

Halaidiuk, M., Maksymchuk, B., Khurtenko, O., Zuma, I., Korytko, Z., Andrieieva, R. … Maksymchuk, I. (2018). Teaching approaches in extracurricular physical activities for 12-14-year-old pupils under environmentally unfavourable conditions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (4), 2284–2291.

Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk, V., Matviichuk, T., Demchenko, I., Babii, I. … Savchuk, I. (2018). Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2), 810–815.

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Зборник Института за педагошка истраживања, 51 (1), 46–93.

Sitovskyi A., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Nosko Y., Korytko Z., Bahinska O. … Maksymchuk, I. (2019). Differentiated approach to physical education of adolescents with different speed of biological development (2019). Journal of Physical Education and Sport, Vol.19 (3), Art 222, pp. 1532 – 1543.

Sheremet M., Leniv Z., Loboda V., Maksymchuk B. (2019) The development level of smart information criterion for specialists’ readiness for inclusion mplementation in education (2019). Information Technologies and Learning Tools, 72, 273- 285.

Onopriienko, O. V. (2009). Developing basic competences in future physical education during while teaching professional courses. (PhD thesis). Bohdan Khmelnytskyi Cherkasy National University, Cherkasy.

Politukhin, A. N. (1993). Pedagogical skills of a physical education teacher. Smolensk: Smolensk State Academy of Physical Education, Sport and Tourism.

Nychkalo, N. H., Ziaziun, I. A., Leshchenko, M. P., & Soldatenko, M. M. (2003). Pedagogical skills in vocational education institutions. Kyiv: The Institute of Pedagogy and Psychology of Professional Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.

Busel, V. T. (2005). The great explanatory dictionary of the modern Ukrainian language. Kyiv: Perun.

Bim-Bad, B. M. (2003). The pedagogical encyclopedic dictionary. Moscow: The Great Russian Encyclopedia.

Emelyanova, M. V., Zhurlova, I. V., & Savenko, T. N. (2005). The fundamentals of pedagogical skills. Mazyr: Mazyr State Pedagogical University.

Kharlamov, I. F. (2011). Pedagogy. Мoscow: University Education.

Shcherbakov, A. I. (1967). Psychological principles for developing the personality of the Soviet teacher in higher pedagogical education. Leningrad: Education.

Kochetov, A. I. (1992). The culture of pedagogical research. Minsk: Belarussian Research Institute.

Gonobolin, F. N. (1962). A spychological analysis of pedagogical abilities. In V. N. Myasishchev (Ed.), Problems of Abilities (pp. 244–254). Moscow: The Academy of Pedagogical Sciences of the Russian Soviet Federative Socialist Republic.

Sukhomlinsky, V. A. (1977). Selected works (Vol. 1-5). Kyiv: Soviet School.

Gurin, V. E. (1998). Personal and professional self-education of a student. Journal of Adygea State University, 2, 14–17.

Mitina, L. M. (1997). Personal and professional development of the individual under new socio-economic conditions. Issues of Psychology, 4, 45–48.

Aleksieienko, T. A., & Sushanko, V. V. (2003). The principles of a pedagogical experiment and qualimetry. Chernivtsi: Ruta.

Lavrinenko, O. A. (2009). The trends in the development of ideas on the teacher’s pedagogical mastery: theory and practice (during the middle of the 16th century - the end of the 20th century). The Institute for Teacher Education and Adult Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Tarasenko, H. S. (2003). Professional culture of teacher: the experience of a definitive analysis. In A. Shcherbo (Ed.), Culture and Teacher (pp. 28-32). Vinnytsia: M. Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University.

Опубліковано
2019-12-25
Як цитувати
Максимчук , І. А., Малихін , А. О., Демченко , І. І., Височан , Л. М., Філоненко , Л. В., Білозерська , Г., Лісніченко , Ю., & Максимчук , Б. А. (2019). СТРУКТУРА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У КОНТЕКСТІ ІНТРОВЕРТНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ФАХІВЦЯ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (12(120), 82-88. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2019.12(120)19.16