МОТИВАЦІЙНО-ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ, ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ: КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ

  • В. С. Мунтян
  • О. В. Попрошаєв
Ключові слова: студент, аналіз, мотивація, цінність, навчання, ставлення, фізичне виховання, здоровий спосіб

Анотація

Визначено відмінності між результатами дослідження мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до навчання, фізичного виховання та здорового способу життя шляхом проведення порівняльного аналізу показників з інтервалом в п‟ять років. У дослідженні брали участь студенти НЮУ імені Ярослава Мудрого (n=208 у 2014 р.) та (n=206 у 2019 р.). У результаті компаративного аналізу виявлено, що показники з інтервалом у п‟ять років з першого блоку питань відрізняються незначно, проте у 2019 році вони краще. З другого блоку питань деякі результати відрізняються суттєво (гірше) та показують негативну тенденцію. Ставлення до здорового способу життя: позитивне, дотримуються – на 8.7%, наявність шкідливих звичок – 17.5%, вживання алкоголю і паління – 18.6%; ставлення до фізичної культури (у школі – 20.8%, в університеті – 20.2%); мета відвідування занять з фізичного виховання (подобається – на 17.8%, отримати залік – 17.8%; бажання займатися спортом та спортивно-оздоровчої активністю – 14.9%. Таким чином, результати дослідження підтвердили ствердження про те, що сьогодні спостерігається слабкий або недостатній рівень мотивації та ціннісного ставлення студентів до фізичного виховання та здорового способу життя.

Посилання

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2012). Self-determination theory. In P. A. M. Van Lange, A. W. Kruglanski, & E. T. Higgins (Eds.), Handbook of theories of social psychology (p. 416–436). Sage Publications Ltd.

Hakman, A. Medved, A., Moseychuk, Y., & Muzhychok, V. Analysis of features of motivational priorities to recreation and recreational activities of different groups of people Фізичне виховання, спорт і культура здоров‘я у сучасному суспільстві. 2 (38). С. 85-90.

Heckhausen, J., & Heckhausen, H. (Eds.). (2008). Motivation and action (2nd ed.). Cambridge University Press.

Ilyin P. Motivation and motives, Saint Petersburg: Peter, 2006, 502 p.

McDaid D Park A., Matosevic T. Systematic mapping of mechanisms used to fund and pay for mental health services in high income countries.2014.

Опубліковано
2020-09-27
Як цитувати
Мунтян, В. С., & Попрошаєв, О. В. (2020). МОТИВАЦІЙНО-ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ, ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ: КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (5(125), 109-115. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.5(125).21