ОСОБЛИВОСТІ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В КОНТЕКСТІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ

  • В. В. Каплінський
  • Т. В. Белінська
  • А.О. Міненок
Ключові слова: зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів, загальнопедагогічна підготовка, професійне становлення, науково-методичний супровід випускників, моделі професійної підготовки.

Анотація

Процес професійного становлення майбутнього вчителя не може успішно здійснюватись без поєднання з передовими зарубіжними технологіями професійної підготовки та їх віддзеркалення у вітчизняних державних і регіональних програмах розвитку педагогічної освіти. Особливий науковий інтерес викликають прогресивні надбання тих зарубіжних країн (Німеччини, Франції, Канади, Данії, Нідерландів, Фінляндії та ін.), які демонструють високий рівень професійної підготовки вчителів у відповідності зі світовими стандартами; бережуть багаті історичні традиції освіти, що забезпечує їх провідну роль в науково-освітній галузі; накопичили значний досвід підготовки педагогів у нових соціокультурних умовах. Професійна підготовка майбутніх учителів в цих країнах використовується як гнучкий елемент професійного й особистісного розвитку людини впродовж усього життя.

У статті визначенно основні тенденції підготовки майбутніх учителів у Німеччині, Франції, Канаді, Данії, Нідерландах, Фінляндії та ін. у контексті їх особистісно-професійного становлення і його адаптації до умов професійної підготовки майбутніх педагогів у вітчизняному освітньому просторі закладів вищої освіти. Зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх вчителів відкрив нові можливості для вдосконалення системи професійного становлення майбутніх учителів в Україні.

Посилання

Voyevutko N. Yu. Profesijna pidgotovka vchyteliv u respublici Kipr u XX stolitti: dys. … kand. ped. nauk. Mariupol`, 2013.

Zagal`noyevropejs`ki rekomendaciyi z movnoyi osvit`: vyvchennya, vykladannya, ocinyuvannya / nauk. red. ukr. vyd. C. Yu. Nikolayeva. K.: Lenvit, 2003. 273 s.

Zakon Ukrayiny` «Pro vyshhu osvitu»: naukovo-praktychnyj komentar / za zag. red. V. Kremenya. K., 2002. 159 s.

Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu (data zvernennya: 15.08.2017).

Kaplinskyj V. V. Profesijne stanovlennya majbutniogo vchytelya v procesi zagal`nopedagogichnoyi pidgotovky: teoriya i praktyka: monografiya. Vinnycya: «Tvory», 2018. 492 s.

Kaplinskyj V. V. Zagal`nopedagogichna kompetentnist` uchy`telya: osoblyvosti, skladnyky, shlyahy formuvannya: monografiya. Vinnycya: TOV Nilan LTD, 2016. 154 c.

Kotun K. V. Profesijna pidgotovka majbutnih uchyteliv pochatkovoyi shkoly v universytetah Finlyandiyi: dys. … kand. ped. nauk. Kyiv, 2015. 278 s.

Pavlyuk V. I. Pidgotovka majbutnih uchyteliv u systemi bagatorivnevoyi pedagogichnoyi osvity v Kanadi: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04. Uman`, 2012. 294 s.

Rolyak A. O. Profesijna pidgotovka vchyteliv u vyshhyh navchal`nyh zakladax Daniyi: dys. … kand. ped. nauk. Kyiv, 2011. 290 s.

Strategiya reformuvannya osvity v Ukrayini: Rekomendaciyi z osvitn`oyi polityky / za zag. red. V. Kremenya. K.: «K. I. S.», 2003. 296 c.

Turchyn A. I. Suchasni pidxody do pidgotovky vchyteliv profesijnoyi shkoly u Nimechchyni: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk. K., 2002. 18 s.

Buitink J. Research on Teacher Thinking and Implications for Teacher training. European Journal of Teacher Education. 1992. Vol. 16. №3. P. 195-203.

Ortenburger A. Professionalisierung und Lehrerausbildung. Zur Bedeutung professionsbezogener Einstellungsmuster Studienwahl und Studienverlife von Lehramtsstudierenden. Eine explorative Ligsschnittstudie. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2010. 265 р.

Formation des enseignants à l'aune des exemples étrangers [Electronic recourse]. http://www.la-croix.com. Actualite / France/La-formation-des-enseignants-a-l-aune-des-exemples-etrangers_NP_2013-03-18-922221

Bakhmat, N., Maksymchuk, B., Voloshyna, O., Kuzmenko, V., Matviichuk, T., Kovalchuk, A. … Maksymchuk, I. (2019). Designing cloud-oriented university environment in teacher training of future physical education teachers. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1323-1332. http://efsupit.ro/images/stories/august2019/Art%20192.pdf

Behas, L., Maksymchuk, B., Babii, I., Tsymbal-Slatvinska, S., Golub, N., Golub, V. … Maksymchuk, I. (2019). The influence of tempo rhythmic organization of speech during gaming and theatrical activities on correction of stammering in children. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1333-1340. http://efsupit.ro/images/stories/august2019/Art%20193.pdf

Bezliudnyi O., Kravchenko O., Maksymchuk B., Mishchenko M., Maksymchuk, I. (2019) Psycho-correction of burnout syndrome in sports educators (2019). Journal of Physical Education and Sport, 19 (3), Art 230 pp. 1585. http://efsupit.ro/images/stories/septembrie2019/Art%20230.pdf

Gerasymova, I., Maksymchuk, B., Bilozerova, M., Chernetska, Yu., Matviichuk, T., Solovyov, V., & Maksymchuk, I. (2019). Forming professional mobility in future agricultural specialists: the sociohistorical context. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 11 (4), 345-361. http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/1604/pdf

Halaidiuk, M., Maksymchuk, B., Khurtenko, O., Zuma, I., Korytko, Z., Andrieieva, R. … Maksymchuk, I. (2018). Teaching approaches in extracurricular physical activities for 12-14-year-old pupils under environmentally unfavourable conditions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (4), 2284–2291. http://efsupit.ro/images/stories/decembrie2018/Art%20344.pdf

Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk, V., Matviichuk, T., Demchenko, I., Babii, I. … Savchuk, I. (2018). Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2), 810–815. http://efsupit.ro/images/stories/iunie2018/Art%20119.pdf

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Zbornik Instituta za pedagoska istrazivanja, 51 (1), 46–93. https://ipisr.org.rs/images/pdf/zbornik-51/Natalija-Meljnik.pdf

Sitovskyi A., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Nosko Y., Korytko Z., Bahinska O. … Maksymchuk, I. (2019). Differentiated approach to physical education of adolescents with different speed of biological development (2019). Journal of Physical Education and Sport, Vol.19 (3), Art 222, pp. 1532 – 1543. http://efsupit.ro/images/stories/august2019/Art%20192.pdf

Sheremet M., Leniv Z., Loboda V., Maksymchuk B. (2019) The development level of smart information criterion for specialists’ readiness for inclusion implementation in education. Information Technologies and Learning Tools, 72, 273-285. https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2561

Petrova, I. V. (2017). Renesansna kontseptsiia dozvillia za tvoramy Petrarky [The Renaissance concept of leisure in the works of Petrarch]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 3-7. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2017_3_3

Nerubasska, A., Maksymchuk, B. (2020). The Demarkation of Creativity, Talent and Genius in Humans: a Systemic Aspect. Postmodern Openings, 11 (2), 240-255. https://www.lumenpublishing.com/journals/index.php/po/article/view/2625

Kaletnik, G. M., Zabolotnyi, G. M. Kozlovskyi, S. V. (2011), «Innovative models of strategic management economic potential within contemporary economic systems», Actual Problems of Economics, Vol, 4(118), pp. 3-11.

Petrova, I. V. (2017). Rol dozvillia v arkhaichnii Hretsii: na prykladi tvoriv Homera ta Hesioda [The role of leisure in Archaic Greece: based om the works of Homer and Hesiod]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4, 8-11. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2017_4_4

Petrova, I. V. (2018). Renesansna villa: dozvillievi praktyky y kulturne spozhyvannia [A Renaissance villa: leisure practices and cultural consumption]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, 37-41. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2018_1_9

Опубліковано
2020-09-04
Як цитувати
Каплінський, В. В., Белінська, Т. В., & Міненок, А. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В КОНТЕКСТІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(124), 32-38. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.4(124).06