ДОСЛІДЖЕННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЖИТТЄВИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ КЛАСИЧНОГО ТА ПЕДАГОГІЧНОГО ВИШІВ, ЯК РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТУ СИСТЕМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

  • О. В. Кабацька
  • Л. В. Шуба
  • В. В. Шуба
Ключові слова: духовність, цінності, університети, система, тест, студенти, здоров’язбережувальна освіта.

Анотація

Духовна складова здоров’я – це основа здоров’я людини, яка показує самовдосконалення і духовний розвиток особистості, який виявляється у розумінні сутності довкілля, набутті унікальної властивості вибору власної віри. В дослідженні розкриваються особливості виховного впливу бесіди та розповіді на теми з духовних аспектів розвитку людини, підкреслюється важливість морального виховання молоді в процесі становлення особистості для духовної самореалізації. Розглядаються шляхи формування гармонійної особистості студентів в процесі вищої освіти для розкриття творчих задатків та реалізації життєвого потенціалу в майбутньому. Наведені результати проведеного морфологічного тесту життєвих цінностей, який визначає мотиваційно-ціннісну структуру особистості, служить для діагностики основних життєвих цінностей людини. З тесту виділені показники життєвих цінностей студентів, що відображають морально-ділову спрямованість особистості молодої людини, а саме: духовне задоволення, саморозвиток, креативність, цінність активних соціальних контактів. Зазначається, що в дослідженні приймали участь студенти двох вищих навчальних закладів – класичного та педагогічного.

Посилання

Boryshevskyi, M. (1997). Dukhovni tsinnosti v stanovlenni osobystosti-hromadianyna [Spiritual values in developing a person-citizen]. Pedahohika I Psykholohiia,(1), 144-150.

Boryshevskyi, M., Shevchenko, O., & Volodarska, N. (2011). Psykholohichni zakonomirnosti rozvytku dukhovnosti osobystosti: Monohrafiia [Psychological regularities of a person’s spirituality development] (M. Boryshevskoho, Ed.). Kyiv: Pedahohichna dumka.

Bubnova, S. (1994). Metodika diagnostiki individualnoy struktury tsennostnykh orientatsiy lichnosti [Methods of diagnostics of the structure of a person’s value orientations]. Metody Psykhologicheskoy Diagnostiki,(2), 144-157.

Bubnova, S. (1999). Tsennostnye orientatsii lichnosti kak mnogomernaya nelineynaya sistema [Value orientations of a person as a multidimensional nonlinear system]. Psykholohycheskyi Zhurnal,20(5), 38-44.

Kolisnyk, O. (1994). Dialoh kultur ta samorozvytok osobystosti [Dialog of cultures and self-development of a person]. Treti Kostiukivski chytannia (Vol. 1, pp. 186-187).

Pomytkin, E. (2007). Psykholohiia dukhovnoho rozvytku osobystosti [Psychology of a person’s spiritual development]. Kyiv: Nash chas.

Senin, I. (1991). Oprosnik terminalnykh tsennostey: Rukovodstvo [Questionnaire of terminal values: Guidelines]. Yaroslavl: Sodeistvie.

Sopov, V., & Karpushyna, L.(2001). Morfologicheskiy test zhiznennykh tsennostey [Morphological test of life values]. Prykladnaia Psykholohyia,(4), 9-30.

Sukhomlynskyi, V. (1980). Izbrannye pedahogicheskie sochineniya [Selected pedagogical essays] (Vol. 2). Moscow: Pedahohyka.

Yahupov, V. (2002). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Lybid.

Опубліковано
2020-09-04
Як цитувати
Кабацька, О. В., Шуба, Л. В., & Шуба, В. В. (2020). ДОСЛІДЖЕННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЖИТТЄВИХ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ КЛАСИЧНОГО ТА ПЕДАГОГІЧНОГО ВИШІВ, ЯК РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТУ СИСТЕМИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(124), 28-31. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.4(124).05