ЗАСОБИ БІЛАТЕРАЛЬНОГО НАВЧАННЯВ ТРЕНУВАННІ ДІВЧАТ ТА ЮНІОРОК У БОКСІ

  • А. І. Воронцов
Ключові слова: асиметрія у боксі, тренування дівчат, тренування юніорок, асиметрія пересувань, жіночій бокс.

Анотація

Висока конкуренція у жіночому боксі змушує тренерів шукати різноманітні шляхи для підвищення техніко- тактичної підготовки і варіативності дій під час боксерського бою. Фахівцями доведено, що підвищити рівень технічної та тактичної майстерності можливо при зниженні рівня функціональної асиметрії. Мета. Визначити засоби для білатерального навчання дівчат у віці 12-15 років, які займаються боксом. Методи. Теоретичний аналіз спеціальної та наукової літератури, узагальнений аналіз. Результати. Вивчено наукові роботи за спеціальностями: спортивна медицина, спортивна фізіологія, спортивна психологія, теорія і методика фізичної культури, засоби білатерального навчання в різних видах спорту. Враховані думки фахівців, які працюють в різних видах спорту, включаючи спортивні єдиноборства і бокс. Виявлено: різниця в вікових рекомендаціях при навчанні білатеральним методом, значення індивідуального профілю асиметрії (ІПА) при навчанні рухам, вплив фаз менструального циклу (МЦ) на засвоєння рухів, недостатній опис використання цього методу в спеціальній і науковій літературі з боксу при тренуванні дівчат 12-15 років. Впливання функціональної асиметрії (ФА) на: тренувальний процес у спорті взагалі та безпосередньо в боксі, засвоювання фізичних вправ, розвиток фізичних якостей. Необ’єктивність визначення домінуючої функціональної сторони для засвоювання спеціальних боксерських вправ тільки за показником домінування кінцівки руки. Різні підходи до згладжування ФА. Визначено: оптимальний вік для засвоювання техніко – тактичних вправ у боксі, певна схильність дівчат та юніорок до засвоєння асиметричних вправ при навчанні в боксі, оптимальні фізичні вправи для згладжування ФА в залежності від періоду багаторічної підготовки спортсмена. Висновки. При навчанні білатеральним методом необхідно: визначити індивідуальний профіль (ІПА) індивіда, а також враховувати фази менструального циклу (МЦ). Враховувати ІПА при кожному новому вивченні складно координаційної, спеціальної вправи. Постійно змінювати засоби подачі тренувального завдання. Розпочинати навчання цим методом в певні сенситивні періоди тільки після опанування фізичної вправи домінуючою стороною.

Посилання

Aksutin, V., & Korobbeynikov, G (2014). Psychological states and special performance of boxers with different styles of fight. Pеdаgоgіkа psihоlоgіy ta меdikо-bіоlоgіchnі prоblемy fizichnоgо vyhovannya і sportu, 12, 3-6. DOI: 15561/18189172.2014.1201

Anisimov, M.P. (2019). Methods of teaching the technical and tactical actions of mixed martial arts,taking into account lateral preferences (dissertation). NGU im. P.F.Lesgafta. S-Pb, 174 p.

Barantsev, S.А. (2014). Age-relatedbiomechanics of the main types of movements of schoolchildren. Moskva: Sovetskiy sport, 304.

Bendas, Т.V. (2006). Gender psychology. S-PB: Piter, 431

Berdichevskaya, Е.М. (2004). Functional interhemispheric asymmetry and sport. Khrestomatiya «Funktsionalnaya mejpolusharnaya asimmetriya» (kolektivnaya monografiya) Mediko-biologicheskoje otdelenie RАМN. Moskva: Nauchnyj mir, 636- 671.

Bragina, N.N., & Dobrokhotova, Т.А. (1988). Functional asymmetries of a person. Моskva: Мeditsina, 201.

Gatin, F.А. (2018). Methodology of technical readiness level increase among qualified boxers on the basis of an integrative approach. Pedagogiko-psichologicheskie i medico-biologicheskie problemy fizicheskoj kultury I sporta, Т,13. Vol.1, 6-18. DOI 10/14526/01_2018_278

Dubovoy, S.G., Anisimov, G.I. (2011). Features of technical – tactical and motor actions formation among the young boxers with various structure of functional asymmetry. Uchenye zapiski, S-Pb., 9 (79), 68-72.

Ilin, Е.P. (2003). Differential psychology of men and women. S-Pb: Piter, 544.

Korobbeynikov, G., Potop, V., & Korobeynikova, L., & Kolumbet, A., & Khmelnitska, I., & Shtangey, D. & ,Mischenko, V., & Aksutin, V., & Golets, A. (2019). Reserch of the hand motion dynamic characteristics of the women boxers with different types of functional asymmetry. Journal of Physical Education and Sport (JPES), Vol. 19 (Supplement issue 6), apt 328 pp.2185-2191, DOI:107752/jpes. 2019.s6328

Мoskvin, V., Моskvina, N. (2015). Individual differences in functional asymmetry in sports. Nаukа v оlimpijskom sporte, 2, 58-62

Solovyov, P.Y. (2003). The methodology of bilateral training of boxers –youths 13-15 years old (dissertation). VGAFK. Volgograd, 210 p.

Stepanov, V.S. (2001). Asymmetry of the motor actions of the athlete in three-dimensional space (dissertation). NGU im. P.F.Lesgafta. S-Pb, 396 p.

Тomilov, V.N. (2008). The principles of the formation of rational motor actions in sports (dissertation). NGU im. P.F.Lesgafta. Sankt- Petersburg, 311 p.

Ulan АМ. Orientation training of fencers taking into account functional asymmetry (dissertation). NFVSU. Kyiv, 2018, 238 p.

Farfel, V.S. (2011). Motion control in sports. Moskva: Sovetskij sport,91.

Fomina, Е.V. (2006). Functional asymmetry of the brain and adaptation of a person to extreme sports loads (avtoreferat). TGU. Tumen, 40 p.

Shеvchuk, Е.N., Khabinets, Т.А., & Lobok, А.S. (2015) Analysis of the competitive activity of boxers of different qualification in light middleweight. Visnyk, 129,193-197.

Shunkaruk, О., Ulan, А. (2016) Sports selection and orientation of athletes training with regard to functional asymmetry: theoretical prerequisites. Teoriya metodyka fizychnogo vyhovanny і sportu, 1, 15-18.

Опубліковано
2020-09-04
Як цитувати
Воронцов, А. І. (2020). ЗАСОБИ БІЛАТЕРАЛЬНОГО НАВЧАННЯВ ТРЕНУВАННІ ДІВЧАТ ТА ЮНІОРОК У БОКСІ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (4(124), 14-19. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.4(124).02