ВПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ МЕТОДІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В СИСТЕМУ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ СІМ’Ї

  • Н.І. Кольцова
  • О.М. Ужеліна
  • Л.І. Полюхович
  • Т.М. Красушина
Ключові слова: здоров’язбережувальні методи, фізична культура, дошкільники, вікові зміни.

Анотація

У статті розглядаються проблеми впровадження здоров’язбережувальних методів фізичної культури в систему виховання дошкільників в умовах сім’ї. Визначено теоретичні та емпіричні методи наукового дослідження: аналіз медико-біологічної, психолого-педагогічної, методичної літератури з впровадження здоров’язбережувальних методів фізичної культури в систему виховання дошкільників в умовах сім’ї. Досліджено, що здоров’язбережувальні методи – це: умови навчання дитини в дошкільному навчальному закладі (відсутність стресу, адекватність вимог і методик навчання та виховання); раціональна організація навчально-виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей і гігієнічних вимог); відповідність навчального та фізичного навантаження віковим можливостям дитини; необхідний, достатній і раціонально організований руховий режим.

Доведено, що для досягнення цілей здоров’язбережувальних методів фізичної культури необхідно визначити основні засоби навчання: засоби рухової спрямованості, оздоровчі сили природи; гігієнічні. Їх комплексне використання дає змогу вирішувати завдання педагогіки оздоровлення.

Посилання

Borisenko L. L. Vikoristannya zdoroV‘yazberіgayuchikh tekhnologіi u profesіinіi dіyal'nostі maibutnіkh pedagogіv / L. L. Borisenko // Aktual'nі problemi ta perspektivi rozvitku suchasnoї pedagogіchnoї osvіti: nauk.-metod. zb. mater. Dnіv nauki – (Stakhanov-Lisichans'k, kvіten', 2015). – Lisichans'k, 2015. – S. 36–41.

Danilina T. Sovremennye problemy vzaimodeistviya doshkol'nogo uchrezhdeniya s sem'ei / T. Danilina // Doshkol'noe vospitanie. – 2000. – №1. – S.41.

Lyadova N.V. ZdoroV‘yazberezhennya v suchasnomu osvіtn'omu protsesі : problemi, perspektivi [Elektronnii resurs] / N.V. Lyadova. – Rezhim dostupu : http://forumpoipkro.forum24.ru/

Madzhuga A. G. Zdorov'esberegayushchie obrazovatel'nye tekhnologii i formirovanie valeologicheskoi kul'tury lichnosti / A.G. Madzhuga // Alma mater. – 2005. – № 2. – M.: Izd-vo RUDN. – S. 59–60.

Yakhno Є.G. Kompleksnii rozvitok fіzichnikh і moral'nikh yakostei dіtei starshogo doshkіl'nogo vіku v protsesі fіzichnogo vikhovannya: avtoref. dis. na zdobuttya nauk. stupenya kandidata nauk z fіz. vikhovannya і sportu: spets. 24.00.02 «Fіzichna kul'tura, fіzichne vikhovannya rіznikh grup naselennYA» / Є.G. Yakhno. — K., 2011. — 40 s.

Herring J.A. Tragedian‘s Pediatric orthopedics. W.B. – Saunders Company, 2000. – P. 70 – 71.

Robertson I. Prospective analysis of stoma-related complications / Robertson I. [et all.] // Colorectal Dis. – 2005. – Vol. 3. – P. 279-285.

The European health report 2012: charting the way to well-being [Ehl. resurs]. – Rezhim dostupa: http://www.euro.who.int/ data/assets/pdf_file /0004/197113/TheEuropean-health-report-2012.-Charting-the-way-to-well-being.pdf

Tyson F. Physical activity and mental health in a population / F. Tyson, K. Wilson, D. Crone et al. // Journ. of Mental Health. – 2010. – P. 1–8.

Margarete Blank-Mathieu. Medienerziehung im Kindergarten. Aus: Armin Krenz (Hg.): Handbuch für ErzieherInnen in Krippe, Kindergarten, Vorschule und Hort. Neuausgabe. München: mvg-verlag, 40. Lieferung 2001. – S. 52 – 57.

Опубліковано
2020-07-28
Як цитувати
Кольцова, Н., Ужеліна, О., Полюхович, Л., & Красушина, Т. (2020). ВПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ МЕТОДІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В СИСТЕМУ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ СІМ’Ї. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (3(123), 89-93. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.3(123).17