УМОВИ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗДОРОВ’ЯОРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • І. І. Демченко
  • Б. А. Максимчук
  • Г. С. Тарасенко
  • Т. Р. Браніцька
  • Н. Б. Вербин
  • Л. О. Кушнір
  • О. М. Доценко
  • І. А. Максимчук
Ключові слова: здоровий спосіб життя, Микола Амосов, реформування, підготовка майбутніх педагогів, фізичне виховання, валеологічна супровідна освіта, рухова активність.

Анотація

Існує передовсім проблема валеологічного виховання вчителя, а не учня, тим більше, що в школі навіть учитель молодших класів стикається вже із досить сформованою гігієнічно й валеологічно особистістю (як відомо, людина до трирічного віку засвоює біля 50 % основного життєвого досвіду). Тобто, насправді, проблема впливу вищої школи на валеологічну інтенцію майбутнього вчителя зводиться до прогнозування й на кожному навчальному етапі вимірювання ефективності такого впливу.

«Рух – це життя». Така поведінкова й світоглядна максима визнавалася в усі періоди існування людства, тому зрозуміло, що втілення валеологічного компоненту в рамках середньої школи, а тим більше підготовки педагогічних фахівців на уроках фізичного виховання неможливе без практичного втілення цього аспекту. Його імплементація, нажаль, спадає в процесі здобуття середньої освіти від молодших до старших класів: якщо школярі молодшого віку іманентно налаштовані на рухову активність, то підлітки та молодь більш пасивно ставляться до цього. З іншого боку, проведення різнопредметних занять, що урізноманітнюють в середніх та старших класах, залишають для педагога все менше можливостей для стимулювання рухової активності.

Посилання

Koval, V. O. (2006). The features of valeological training for future social educators in higher education institutions. (PhD thesis). Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia.

Bakhmat, N., Maksymchuk, B., Voloshyna, O., Kuzmenko, V., Matviichuk, T., Kovalchuk, A. … Maksymchuk, I. (2019). Designing cloud-oriented university environment in teacher training of future physical education teachers. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1323-1332.

Behas, L., Maksymchuk, B., Babii, I., Tsymbal-Slatvinska, S., Golub, N., Golub, V. … Maksymchuk, I. (2019). The influence of tempo rhythmic organization of speech during gaming and theatrical activities on correction of stammering in children. Journal of Physical Education and Sport, 19 (4), 1333-1340.

Bezliudnyi O., Kravchenko O., Maksymchuk B., Mishchenko M., Maksymchuk, I. (2019) Psycho-correction of burnout syndrome in sports educators. Journal of Physical Education and Sport, 19 (3), Art 230 pp. 1585.

Halaidiuk, M., Maksymchuk, B., Khurtenko, O., Zuma, I., Korytko, Z., Andrieieva, R. … Maksymchuk, I. (2018). Teaching approaches in extracurricular physical activities for 12-14-year-old pupils under environmentally unfavourable conditions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (4), 2284–2291.

Maksymchuk, I., Maksymchuk, B., Frytsiuk, V., Matviichuk, T., Demchenko, I., Babii, I. … Savchuk, I. (2018). Developing pedagogical mastery of future physical education teachers in higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2), 810–815.

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Зборник Института за педагошка истраживања, 51 (1), 46–93.

Sitovskyi A., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Nosko Y., Korytko Z., Bahinska O. … Maksymchuk, I. (2019). Differentiated approach to physical education of adolescents with different speed of biological development (2019). Journal of Physical Education and Sport, Vol.19 (3), Art 222, pp. 1532 – 1543.

Sheremet M., Leniv Z., Loboda V., Maksymchuk B. (2019) The development level of smart information criterion for specialists’ readiness for inclusion mplementation in education (2019). Information Technologies and Learning Tools, 72, 273-285.

Melnyk, N., Bidyuk, N., Kalenskyi, A., Maksymchuk. B., Bakhmat, N., Matviienko, O. … Maksymchuk, I. (2019). Models and organizational characteristics of preschool teachers’ professional training in some EU countries and Ukraine. Зборник Института за педагошка истраживања, 51 (1), 46–93.

Prystupa, Ye., Vovkanovych, A., & Petryshyn, Yu. (2015). The primary analysis of the causes of fatal accidents during physical education lessons. Physical Activity, Health and Sport, 3, 18–27.

Shevchuk, O. A. (2011). Developing the system of valeological knowledge in middle school students during health basics lessons. (PhD thesis). Rivne State University of Humanities, Rivne.

Poliuta, V. I. (2017). Education in health basics lessons through developing key competencies. Retrieved from http://bit.ly/2rLaDwU.

Horashchuk, V. P. (2003). Shaping health culture in schoolchildren (theory and practice). Luhansk: Alma Mater.

Pleskach, A. A. (2017). Developing critical competencies through valeological support of mathematics lessons in Grades 5-7. Retrieved from http://bit.ly/2sj1BUZ.

Potashniuk, I. V. (2000). Professional valeological training of future biologists in higher education institutions. (PhD thesis). Lesia Ukrainka Volyn State University, Lutsk.

Shapovalova, T. H. (2006). Valeological education of older adolescents in out-of-school environment-oriented educational institutions. (PhD thesis). The Institute for Problems of Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.

Chernyshova, Ye. (2003). The problems of life safety among the student youth (on teaching safety of living in school). The Education Path, 1, 36–38.

Vodopyanov, V. I. (1986). An active and healthy lifestyle and normology. Methodological and Social Problems of Medicine and Biology, 6, 53–57.

Stadnyk, V. (2013). The problematic field of extracurricular physical education of university students. Youth Scientific Journal of Lesia Ukrainka Eastern European National University. Physical Education and Sport, 10, 34–38.

Babych, V. I. (2006). Preparing future physical education teachers for developing students’ health culture. (PhD thesis). Taras Shevchenko Luhansk National Pedagogical University, Luhansk.

Ostafiichuk, Ya. F. (2014). Developing valeological competences in medical college students during physical education. (PhD thesis). Lviv State University of Physical Culture, Lviv.

Mikheienko, O. I. (2004). Valeological training of future specialists in physical rehabilitation in higher education institutions. (PhD thesis). A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University, Sumy.

Amosov, N. M. (1990). Reflections on health. Kyiv: Health.

Amosov, N. M. (2002). The encyclopedia of Amosov. Health algorithm. Man and society. Donetsk: Stalker.

Опубліковано
2019-12-25
Як цитувати
Демченко , І. І., Максимчук , Б. А., Тарасенко , Г. С., Браніцька , Т. Р., Вербин , Н. Б., Кушнір , Л. О., Доценко , О. М., & Максимчук , І. А. (2019). УМОВИ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗДОРОВ’ЯОРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), (12(120), 50-56. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2019.12(120)19.09